Ny marknads- & kommunikationsdirektör

Sara Andersson | Foto Pressbild
Sara Andersson har rekryterats till City Gross som marknads- och kommunikationsdirektör.

Sara har lång erfarenhet från livsmedelsbranschen och rekryterades till Bergendahls som kommunikationsdirektör 2020. Dessförinnan arbetade hon i motsvarande roll inom Atriakoncernen. 

– Jag är mycket nöjd med rekryteringen. Sara får ett helhetsansvar för City Gross varumärke, marknadsföring och kommunikation. Hennes bakgrund, branscherfarenhet och affärsfokus passar mycket bra för uppdraget, säger Anders Wennerberg, vd City Gross.

– City Gross befinner sig i en spännande utveckling och jag är otroligt glad över att ha fått förtroendet. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta arbetet med att stärka City Gross varumärke, relationen till våra kunder och vår position som storhandelsaktör, säger Sara Andersson. 

Tidigare har försäljning och marknad varit en gemensam avdelning på City Gross, nu delas den upp för att förstärka den kommersiella resa som företaget befinner sig på. Håkan Wulff som tidigare ansvarat för båda avdelningarna är ny försäljningsdirektör. Sara Andersson tillträder i januari 2023.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil