Ny modern mix ska locka de yngre

Foto Pressbild
Läkerol satsar nu på nyheter som ska locka de yngre via vad företaget kallar ”fruktiga, fräscha och moderna smaker”.

Det handlar om nyheten Triple Treat Mix från Läkerol som ”är den perfekta mixen av fruktiga, fräscha och moderna smaker som uppskattas av de yngre”, enligt ett pressmeddelande från företaget.

Smakerna det handlar om är Lemon, Strawberry Lime och Raspberry & Licorice. 
Produkten är en limited edition som kommer att finnas under en begränsad tid och som är sockerfri och vegansk.

– När vi tog fram Läkerol Triple Treat Mixtänkte vi på hur vi kan inspirera och locka de unga köparna. Vi vet att de gillar fräscha och fruktiga smaker men också att produkterna ska se kul och inspirerande ut. Genom att kombinera några av de mest populära smakerna i Läkerol-portföljen och förpacka dem i en riktigt färgsprakande ask tror vi att ännu fler ska få upp ögonen för Läkerol, säger Fia Rasmusson hos Cloetta.

Läkerol Triple Treat Mix lanseras på service- och dagligvaruhandeln i vecka 7 2023. Asken rymmer 75 gram och det rekommenderade konsumentpriset är 30 kronor. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Kronprinsparet på besök hos Fazer

Livsmedelsinnovationer och hållbarhet stod i centrum när kronprinsessan Victoria och prins Daniel besökte Fazer i Vanda förra veckan.

Circle K tar nytt steg kring hållbarhet

För att minska antalet engångsartiklar gör Circle K ett nytt test ihop med Panter och Tingstad. Det handlar om ett cirkulärt system för takeaway-mat.

En bonde har polisanmält sina kor

En indisk bonde har polisanmält sina kor efter att de inte producerat mjölk på fyra dagar, trots att de har fått den mat de ska ha.

”Fortsatt tufft för svensk ekonomi”

Svensk ekonomi visar hög aktivitet men står inför fortsatta problem och det är en lång väg till att återställa hushållens köpkraft, skriver Handelsbanken.

Coop öppnar ny butik i Västerås

28 september är det dags för Coop att inviga sin nybyggda butik i centrala Västerås, där man ska profilera sig med en extrasatsning på färskvaror.

Östenssons nya butik är invigd

Nu är invigningen av Hemköp Östenssons Folkungavallen genomförd och därmed har Linköping fått en ny modern livsmedelsbutik.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil