Ny reklamkampanj med Mathias Dahlgren

Hemköp profilerar Mathias Dahlgren i årets första reklamkampanj som drar 14 februari. Foto: Pressbild
Den 14 februari drar Hemköp igång årets första reklamkampanj. Denna gång med hjälp av välkände kocken Mathias Dahlgren som har huvudrollen.

När vardagen knackar på tar Hemköp hjälp av stjärnkocken Mathias Dahlgren för att hjälpa kunderna med inspirationen och middagsidéerna, skriver Hemköp och hänvisar till att Mathias Dahlgren är en mästare på vardagsmat.

Till den nya kampanjen har Hemköp skapat två reklamfilmer som kommer att sändas i TV4-gruppen och Discoverys kanaler under veckorna 8-12 och 17-20. 
Kampanjen tar också plats i Hemköps digitala kanaler, på hemköp.se samt i kedjans egna sociala kanaler. 

Under vecka 7 kommer kampanjen även att synas i Stockholm tunnelbanas rulltrappor. I kampanjen ingår även radioreklam i bland annat Mix Megapol, RIX FM och NRJ och temat ”Fler goda dagar” speglas även i samtliga av Hemköps egna marknadsföringskanaler.–  Ett tydligt varumärke skapar vi bäst själva. Därför valde vi 2019 att skapa och producera all vår reklam och våra kampanjer inhouse. Vi jobbar nu kontinuerligt med att utveckla den kreativa processen för att vara flexibla och anpassa vår kommunikation, säger Camilla Austad, varumärkeschef på Hemköps marknadsavdelning.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil