Oh Mungood lanserar i e-mathandeln

Oh Mungood – i en ny offensiv satsning, nu även hos Mathem | Foto: Pressbild Oh Mungood
Oh Mungood lanserar nu sina växtbaserade ekologiska produkter hos Mathem och kan därmed köpas av alla i våra storstadsregioner.

Oh Mungood växlar upp distributionen online och finns nu på Mathem. Sedan tidigare finns Oh Mungoods växtbaserade, ekologiska produkter i 100-tals butiker landet över. 
Satsningen på e-handel är en del av bolagets fortsatta tillväxtplan.

Oh Mungood har kommit in på Mathem och kan nu köpas av kunder som bor i Stockholm, Göteborg och Malmö med omnejd. 
Produkterna Mung Bean bits och Mung bean burger börjar säljas från vecka 15. Detta innebär att det nu finns ännu fler växtbaserade, ekologiska, svenskproducerade produkter utan tillsatser i Mathems breda sortiment. 

– Det känns otroligt roligt att Mathem tar in våra produkter och att vi kan nå ut till fler konsumenter och inspirera med våra goda och lättlagade burgare och bits, säger Caroline Nilsson som är grundare av Oh Mungood.

Sedan starten har efterfrågan på Oh Mungoods produkter ökat kraftigt och bolaget satsar nu på att finnas på fler försäljningsställen, både fysiskt och online.
– Vårt fokus ligger på att få ut våra produkter till fler försäljningsställen och där är e-handeln en viktig pelare. Eftersom vi inte tummar på kvalitet och smak så vet vi att de flesta som smakar våra produkter köper dem igen – därför är en viktig nyckel till tillväxt att öka tillgängligheten och antal distributionskanaler, säger Caroline Nilsson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Kunderna rasar mot Kellogg’s

Kellogg’s, känd för sina populära frukostflingor som Froot Loops och Frosties, har hamnat i en storm av kritik efter ett kontroversiellt uttalande från deras VD, Gary Pilnick. Uttalandet, som gjordes under en intervju med amerikanska CNBC, har fått kunder att reagera starkt.

Ingen ljusning i sikte enligt UC

Konkurser fortsätter att öka, och enligt experter syns ingen ljusning i sikte. Affärs- och kreditinformationsföretaget UC rapporterar att situationen är den värsta på över ett decennium för vissa branscher.

Levererar mat med drönare

En Ica Nära-butik har inlett ett pilotprojekt där man testar hemleverans med drönare till kunderna, som enligt en enkätundersökning är efterfrågat. Kundens erfarenhet beskrivs som ”oväntat smidig”.

440 miljoner kronor till Arlabönder

Arlabönder runt om i Sverige kommer att dela på en utdelning på cirka 440 miljoner kronor som en del av den efterlikvid som beslutades av Arlas högsta beslutande organ. Det totala beloppet för hela Arlas nordiska mjölkbönder är cirka 270 miljoner euro.

Ökar ersättningen till norrländska mjölkbönder

Från och med den 1 mars 2024 höjer Norrmejerier ersättningen för mjölkråvara med 30 öre. Beslutet välkomnas av både mjölkbönder och företagsledningen som ser det som ett nödvändigt steg med tanke på de utmaningar som mjölkbönderna i Norrland står inför.

Premiär för två nya Snabbgross Club

Den 29 februari slår Axfoods restauranggrossist Snabbgross upp portarna för två nya butiker i det medlemsbaserade konceptet Snabbgross Club, denna gång i Luleå och Västerås. Detta innebär att nu totalt nio butiker i Sverige erbjuder unika restaurangvaror och stora förpackningar till låga priser för både företags- och privatkunder.

Svenskt nej till CSDDD: En besvikelse

Idag stod det klart att EU-medlemsstaterna inte kunde enas om EU-direktivet om företags ansvar för mänskliga rättigheter och miljö, CSDDD. Vid mötet i COREPER blev det tydligt att det inte fanns någon majoritet bakom förslaget, och enligt uppgifter var Sverige det enda landet som planerade att rösta nej.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil