Ska utmana längs vägarna

Ska utmana längs vägarna
Lugn, ro och god mat är utgångspunkterna när St1 startar ny matkedjan. Foto: Pressbild St1

St1 ska nu, vid sidan av sina mackar, bygga upp nya matkedjan Ploq och siktar på 104 matställen längs vägarna på sikt. Starten är tre i Stockholm.

Konkurrensen hårdnar i omstruktureringens spår.

De traditionella mackarna konkurrerar alltmer med både snabbmatskedjor och vägrestauranger likväl som med matbutikerna och blir dessutom leveransställen för paket och e-handel.

Nu är det bolaget St1 som satsar och satsar stort genom att skapa ny matkedjan Ploq.

Syftet är att kapa åt sig av marknaden där idag traditionella vägkrogar och snabbmatskedjor dominerar.

104 matställen ska det längs vägarna under Ploq:s sigill och de tre första har invigts och gått igång.

De hittar du i Täby, Botkyrka och Bromma och nästa band som ska klippas finns i Varberg där nästa Ploq öppnar.

Mindre stökigt, mer pus och återhämning i form av bra mat oh lugn miljö är konkurrensfördelarna som Ploq ska slå sig ram med, säger man i en pressrelease där man lutar sig mot en färsk undersökning man låtit göra om kundernas preferenser.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Löneavtal klart hos Coop till 2023

Löneavtal klart hos Coop till 2023

Det blir löneökningar på totalt 1 354 kr för avtalsperioden och mest till de som tjänar minst när nu Handels förhandlat färdigt för Coops anställda.

Scan och Foodora i julsamarbete

Scan och Foodora i julsamarbete

Foodora och Scan inleder ett samarbete i Stockholm vid jul där man erbjuder stockholmarna en matkasse med leverans under samma dag och inom en timme.

Mycorena vinner Utstickarpriset

Mycorena vinner Utstickarpriset

När Polarbröd för nionde året delar ut Utstickarpriset går det till startupen Mycorena för en metod att tillverka svampprotein av livsmedelsrester.

Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Fransk kedja vill sälja nyttigt här

Franska kedjan Monoprix söker sig utomlands och vill bland annat etablera sig i Sverige och sälja bland annat hälsosamma och hållbara livsmedel.

Var tredje planerar färre julklappar

Var tredje planerar färre julklappar

32 procent av dem som svarat i en ny undersökning tänker köpa färre julklappar än tidigare – och fler kvinnor kan tänka sig ge bort begagnat.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.