Sveriges bästa magazine sedan 2002.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på email
E-post

Öppnar online för riskgrupper

På måndag lanserar Mat.se sin nya onlinebutik där man tagit fram erbjudanden riktade speciellt till personer i Corona-riskgrupper i tre specialkassar.
På måndag lanserar Mat.se sin nya onlinebutik där man riktar sig mot Corona-riskgrupper. | Foto: Pressbild

Måndag 30 mars öppnar Mat.se sin onlinebutik där man tagit fram erbjudanden specifikt för människor i riskgrupper i Corona-smittans spår.
Där ska man sälja tre olika färdigpackade måltids- och hygienkassar med hemleverans nästföljande vardag. Ambitionen är att kunna hjälpa så många som möjligt i aktuella riskgrupper. Till att börja med ska man leverera 500 beställningar per vecka i Stockholm och Göteborg.

– Det här är ett erbjudande som är till för de personer som tillhör någon av de riskgrupper som riskerar drabbas allra värst av Coronaviruset. Man kan se det som en digital jourbutik där man får tillgång till snabb leverans av basvaror som räcker för en person under en veckas tid, säger Mat.ses verksamhetschef Ludvig Anderberg.

Onlinebutiken lanseras initialt via och tillsammans med intresseorganisationer som exempelvis Bröstcancerförbundet, vars medlemmar har sjukdomar och diagnoser som gör dem särskilt utsatta.

Butiken erbjuder inledningsvis två olika matkassar med skafferivaror som räcker till både frukost, lunch och middag under en vecka för en person – en standardkasse och en vegokasse. Man kan även beställa en hygienkasse med basprodukter för personlig hygien och rengöring.

– Med en högt belastad e-handel har behovet av att kunna säkra hemleveranser till riskgrupper varit högt. Vi behövde hitta en lösning som både gick att få igång snabbt och som kompletterade den vanliga e-handelslogistiken. Det känns väldigt bra att nu kunna hjälpa särskilt utsatta riskgrupper och äldre. Nu testar vi det här för att se om det är en tjänst som uppskattas, och om så är fallet kommer vi att försöka skruva upp kapaciteten ytterligare, säger Carl Stenbeck, chef för affärsutveckling hos Axfood.

Butiken öppnar under av helgen för att kunna göra första hemleverans måndagen den 30 mars, och just nu tas kontakter med organisationer vars medlemmar initialt kan börja använda butiken.

Dela artikeln på:

Dela på linkedin
LinkedIn

Senaste nytt.

Presenteras av

Annons

Video

VIDEO: Kreativa lösningar

En Sibylla-handlare laddar en drönare med snabbmat. Ett konditori tillverkar ”dassrullar”. I Corona-krisens spår flödar samtidigt kreativiteten.

Annons

Slappna av i en minut.

Läs mer här.

Anmäl dig till branschens bästa

powered by Typeform

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.