280 miljoner kr i förlust för Oatly

280 miljoner kr i förlust för Oatly
Foto: Mostphotos
Ökade intäkter men en förlust en god bit över en kvarts miljard kronor. Nu har Oatly publicerat sin första kvartalsrapport som börsnoterat bolag.

Ökade intäkter men en förlust en god bit över en kvarts miljard kronor. Nu har Oatly publicerat sin första kvartalsrapport som börsnoterat bolag.

Under andra kvartalet 2021 ökade Oatly sina intäkter med 53 procent och hade intäkter motsvarande cirka 1,3 miljarder kr.
Samtidigt redovisar man en förlust på cirka 280 miljoner kr eller 32 miljoner dollar, vilket man kan jämföra med förlusten motsvarande kvartal 2020 vilken stannade vid 1 miljon dollar.

Enligt Oatly självt är det investeringar för framtida tillväxt och kostnader knutna till börsnoteringen som är orsaken till den stora förlusten.

För hela 2021 räknar man med att intäkterna ska öka med 63 procent till 690 miljoner dollar och att man ska producera 600 miljoner liter färdiga produkter i år, dubbelt upp mot förra året.
Wall Street tog emot Oatlys rapport med en gäspning och aktien sjönk med 2,6 procent under måndagen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood satsar på bananmognad

Jämnare mognad, bättre kvalitet och mindre svinn. Det är resultatet av Greenfoods nya bananmognadsanläggning som just nu byggs i Helsingborg.

Grytor bra för mage och tuffa tider

Plånboksvänliga, värmande grytor fungerar perfekt både som lunchmatlåda och för söndagsmiddag, svarar många i en ny undersökning.

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

Så handlade vi hos Shopify

Även om Black Friday backade totalt redovisar Shopify för sin del för den och Cyber Monday positiva siffror jämfört med 2021.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil