Kinesiska nätmodehandlaren Shein är extremt snabbväxande just nu och knappar snabbt in på exempelvis Zaras och H&M:s försprång.
Nu tar man ett grepp till och öppnar en popup-butik hos Vasakronan på Sveavägen 6 i Stockholm.
Shein, med basen i Singapore, är ett lågpriskoncept som växer extremt snabbt.
Målet är att nå 25 miljarder dollar i omsättning under 2022.
Upplägget är AI-verktyg som snappar upp influencers kläder, kollektioner som konkurrenterna storsäljer och liknande och som sedan Shein tillverkar.
Alla kläder tillverkas i Kina och man använder framgångsrikt Tiktok som marknadsföringskanal.
Denna måndag, 14 november, öppnade man en 150 kvadratmeter stor popup-butik i Vasakronans lokaler i Sergelhusen, Sveavägen 6B.
Där ska Shein nu ha öppet under två veckor.
Shein arbetar konsekvent med popup-butiker för marknadsföring runt om i världen och har bara en permanent butikslokal, i Tokyo där man öppnat denna november.

Det blir Ica som öppnar hos Sture
Ica Sturehallen. Det blir den butik som någon gång under hösten 2026 ger Sturekvarteret en ny dagligvarubutik och då öppna i Sturegallerian.