Lidl lanserar en ny kvalitetsmärkning

Lidl lanserar en ny kvalitetsmärkning
Så här kommer det att se ut när svenska konsumenter får ännu en märkning att lägga i minnesbanken. Foto: Pressbild Lidl
Bland mängden av märkningar i handeln kommer nu ytterligare en när Lidl Sverige lanserar en märkning man kallar ”Kvalitetstestad av Eurofins”.

Bland mängden av märkningar i handeln kommer nu ytterligare en när Lidl Sverige lanserar en märkning man kallar ”Kvalitetstestad av Eurofins”.

Det är tillsammans med företaget Eurofins som Lidl Sverige nu väljer att komplettera paletten av olika typer av märkningar med ytterligare en och en egen – ”Kvalitetstestad av Eurofins”.
Först kommer man att placera denna stämpel på färsk frukt och grönt.

– Vi har högt ställda krav på vår färska frukt och grönt, högre än vad svensk- och EU-lagstiftning kräver. Vi genomför testerna för att säkerställa att våra varor uppfyller de krav vi ställer på bland annat användning av bekämpningsmedel, menar Mia Brodén Borgvall som är kvalitetschef hos Lidl Sverige.
– Genom samarbetet med Eurofins och den nya märkningen vill vi få fler konsumenter att bli medvetna om vårt kvalitetsarbete och att hög kvalitet inte behöver kosta skjortan.

Eurofins genomför kemiska och mikrobiologiska analyser inom olika områden, bland annat livsmedel.  Delar av Lidls sortiment testas regelbundet av Eurofins.
– För oss som laboratorieföretag känns det uppfriskande och nytänkande att på ett så tydligt vis lyfta fram kvalitetsarbetet i kommunikation med kunderna, säger Eurofins svenska vd Henrik Jonsson.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Annons

Ring eller maila oss

[email protected]

0703451200