Svenskarnas köp på nätet fortsätter upp

Män spenderade under 2021 nästan dubbelt så mycket som kvinnor i onlinebutiker | FOTO: ANDREY POPOV
Svenskarnas konsumtion på nätet fortsätter att öka och män är den drivande kraften – nästan dubbelt så hög köpkraft jämfört med kvinnor.

Voyado släpper nu sin rapport om svenskarnas handelsvanor. Rapporten baseras på 410 miljoner köp som gjorts via handlarnas kundklubbar under 2021 och berör branscher som skönhet, mode, sport och inredning. 

Några intressanta nyckelinsikter är att e-handeln under 2021 har ökat med 8 % jämfört med 2020, medan butikshandeln har minskat med 2 %.
 Män är motorn bakom ökningen och spenderar nu nästan två gånger så mycket som kvinnor online. 

Andra nyckelinsikter från Voyado Index 
● Snittkvittot för onlineköp ökade med 5 % 
● Antalet köp online ökade även med 8 % 
● Mäns shopping på nätet ökade med 15 % (jämfört med en ökning på 6% bland kvinnor) 
● Män spenderade under 2021 nästan dubbelt så mycket som kvinnor i onlinebutiker 
● Män spenderade även 75% mer i fysiska butiker än kvinnor 

Mer om undersökningen och våra nätvanor i magasinet, Butikstrender 3/2022

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil