Full Ica-satsning på årets rosa månad

Full Ica-satsning på årets rosa månad
En rosa månad, en lång rad rosa produkter. Nu går Ica på offensiven i Rosa bandet. Foto: Pressbild Ica
Ica präglas under oktober månad av den mängd varor i rosa skepnad som är basen i Icas och kundernas satsning i samband med Rosa bandet.

Ica präglas under oktober månad av den mängd varor i rosa skepnad som är basen i Icas och kundernas satsning i samband med Rosa bandet.

Ica har stöttat Rosa bandet-kampanjen sedan starten 2003. Under oktober månad får många varor rosa skepnad i ICA-butikerna, till förmån för cancerforskningen, även i år.
2021 har Ica ett sortiment av rosa varor med över 100 olika produkter, där varje produkt ger mellan 20 öre och 10 kronor till Cancerfonden.

Förra året samlade Ica och Apotek hjärtat in 55 miljoner kronor tillsammans med alla kunder.
– För oss på Ica är det helt självklart att vara med och stötta den livsviktiga cancerforskningen och jag är stolt över det engagemang som Ica-butikerna och alla våra kunder visar i samband med Rosa Bandet-kampanjen, säger Ica Sveriges vd Anders Svensson.
– Tillsammans bidrar vi till att fler människor överlever cancer, sammanfattar Svensson.

Ica har under lång tid arbetat med att underlätta för våra kunder att göra hälsosamma val och detta i kombination med de insatser vi gör tillsammans med Ica-butikerna i samband med Rosa bandet-kampanjen gör stor skillnad för många människor, skriver Ica i sin pressrelease.

– Cancerfondens vision är att besegra cancer, men det är inget vi klarar av att göra ensamma. ICA har ett genuint engagemang som de år efter år lyckas förmedla till medarbetare och kunder, som i sin tur bidrar genom att köpa rosa produkter, rosa band och armband. Jag vill rikta ett stort och varmt tack för ert engagemang och livsviktiga bidrag, ni är med och gör detta möjligt, säger Ulrika Årehed Kågström, generalsekreterare Cancerfonden.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

Så handlade vi hos Shopify

Även om Black Friday backade totalt redovisar Shopify för sin del för den och Cyber Monday positiva siffror jämfört med 2021.

CBS öppnar sin tredje Coop Mini

Coop butiker & stormarknader, CBS, inviger på fredag sin tredje obemannade butik. Denna Coop Mini öppnar i Gåvsta nordost om Uppsala.

Apotea ska växa så in i Norden

Det är Norden nästa som gäller för nätapoteket Apotea som ska växa via investeringar i norska och finska nätapotek framöver.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil