Mars – Karmas bästa månad

Under de senaste sex månaderna har Karma slagit säljrekord varje månad och ”coronamånaden” mars har blivit en all time high för företaget.
Tuffa tider med nya krav. När vi ställer om kommer nya mönster i centrum och för mars 2020 redovisar maträddarappen Karma sin bästa månad någonsin.

Restauranger och kaféer tillhör de branscher som drabbats hårdast och snabbast av coronasituationen.
Det har också gjort att maträddarappen Karma, som jobbar både mot de kategorierna och mot dagligvaruhandeln, fått ställa om och förändra stora delar i sin verksamhet.

Behovet har varit stort och akut och att det funnits visar sig bland annat i att Karma haft sin bästa månad någonsin försäljningsmässigt i mars 2020.
Karma har idag 8 000 företag anslutna till appen och en miljon hushåll har använt appen en eller flera gånger.

Under de senaste sex månaderna har Karma slagit säljrekord varje månad och ”coronamånaden” mars har blivit en all time high för företaget.
I en intervju med brexit.se berättar Elsa Bernadotte, en av grundarna, om hur man snabbt ställt om i det nya akuta läget.

– På bara några dagar hade vi gjort en stor omställning i företaget. Förändringar som vi troligtvis inte hade gjort om vi inte hade haft corona, säger Elsa Bernadotte där.
Det har bland annat handlat om att man börjat med leveranser i Stockholm vilket man ska erbjuda inom kort även i Göteborg och snart även andra städer.

Karma har också börjat sälja matboxar som man kan prenumerera på och som körs ut. Man fick omedelbart 7 000 prenumeranter på de nya boxarna. Nu har Karma även börjat arbeta med grossister och även gjort förändringen att restauranger kan lägga ut mat till fullt pris i appen, inte bara sådant som riskerar att bli svinn, och det beroende på den aktuella situationen för branschen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil