Mars – Karmas bästa månad

Under de senaste sex månaderna har Karma slagit säljrekord varje månad och ”coronamånaden” mars har blivit en all time high för företaget.
Tuffa tider med nya krav. När vi ställer om kommer nya mönster i centrum och för mars 2020 redovisar maträddarappen Karma sin bästa månad någonsin.

Restauranger och kaféer tillhör de branscher som drabbats hårdast och snabbast av coronasituationen.
Det har också gjort att maträddarappen Karma, som jobbar både mot de kategorierna och mot dagligvaruhandeln, fått ställa om och förändra stora delar i sin verksamhet.

Behovet har varit stort och akut och att det funnits visar sig bland annat i att Karma haft sin bästa månad någonsin försäljningsmässigt i mars 2020.
Karma har idag 8 000 företag anslutna till appen och en miljon hushåll har använt appen en eller flera gånger.

Under de senaste sex månaderna har Karma slagit säljrekord varje månad och ”coronamånaden” mars har blivit en all time high för företaget.
I en intervju med brexit.se berättar Elsa Bernadotte, en av grundarna, om hur man snabbt ställt om i det nya akuta läget.

– På bara några dagar hade vi gjort en stor omställning i företaget. Förändringar som vi troligtvis inte hade gjort om vi inte hade haft corona, säger Elsa Bernadotte där.
Det har bland annat handlat om att man börjat med leveranser i Stockholm vilket man ska erbjuda inom kort även i Göteborg och snart även andra städer.

Karma har också börjat sälja matboxar som man kan prenumerera på och som körs ut. Man fick omedelbart 7 000 prenumeranter på de nya boxarna. Nu har Karma även börjat arbeta med grossister och även gjort förändringen att restauranger kan lägga ut mat till fullt pris i appen, inte bara sådant som riskerar att bli svinn, och det beroende på den aktuella situationen för branschen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil