Tre finalister klara i Circle K:s innovation

Foto Circle K
Tre finalister är klara i Circle K:s tävling ”Innovation på väg”. Nu är det dags för kunderna att lägga sina röster på valfri finalist.

Innovativa reflexlösningar, smart delning av verktyg eller liknande sällanköpsvaror samt en nyskapande och näringsrik cheesecake. 
Valet står mellan dessa tre som vinnare i den första upplagan av Circle K:s tävling Innovation på väg där stationskedjan söker innovativa och hållbara produkter och lösningar att sälja. 

Med 57 inskickade bidrag till tävlingen Innovation på väg har juryn, som består av ett antal kategoriexperter från Circle K, företagets vd Eva Kimborn Heivert samt ekonomiprofessorn Micael Dahlen, haft ett hårt arbete att sålla ut tre finalister. 

Men nu är arbetet färdigt och det är upp till Circle K:s kunder att nu rösta på sin favorit. 
– Det har varit ett otroligt roligt arbete att gå igenom och väga alla dessa smarta och ofta briljanta idéer mot varandra. I slutändan har vi hittat tre produkter och lösningar inom väldigt olika kategorier som alla är nya för våra kunder, hållbara och som vi tycker skulle passa utmärkt i vårt utbud, säger Eva Kimborn Heivert. 

Circle K/De tre finalisterna
 
Naima 
Naima producerar en ny, smart, hållbar och nyttig fika-upplevelse. Med Raw-food som grundtänk har man tagit fram en cheesecake som inte bara lever upp till höga hållbarhetskrav, utan det såväl smakar som ser fantastiskt ut. 

Nattsvart 
Att använda reflex borde vara en självklarhet för alla i vårt ofta mörka land. Tyvärr är det allt för många som lever onödigt farligt i trafiken genom att inte synas. Men om reflexen skulle vara en självklar del av något du ändå alltid har med dig, och ofta även har ute i det fria där den gör nytta? Nattsvart är ett nytt tänk kring mobilskal, där funktionen inte bara skyddar telefonen, utan även dig som användare. 

Ihopa grannbox
Varför köpa dyra verktyg och andra sällanköpsvaror när man kan låna dom enkelt via Ihopa grannbox? Idén går ut på att man som medlem enkelt kan låna saker man behöver istället för att köpa själv. Exakt produktutbud styrs av vad användaren efterfrågar. Kanske är det verktyg, kanske är det biltillbehör för tvätt eller däckbyte? 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil