iQ Fuel tar hjälp av svenskt fotbollsproffs

iQ Fuel tar hjälp av svenskt fotbollsproffs
Foto: iQ Fuel
Varumärket iQ Fuel, med funktionella sportdrycker, lanserar sig nu med hjälp av fotbollsproffset Alexander Isak som ska ge märket draghjälp.

Varumärket iQ Fuel, med funktionella sportdrycker, lanserar sig nu med hjälp av fotbollsproffset Alexander Isak som ska ge märket draghjälp.

Att hyra in sportstjärnor för att profilera ett varumärke är en känd framgångsformel och nu är det en sådan iQ Fuel väljer att plocka in i lagutställningen.
Man har kontrakterat Alexander Isak, fotbollsproffs i Spanien, för att promota drycken och lanserar nu två så kallade funktionella sportdrycker.

Dryckerna har fått en bred listning i dagligvaruhandeln och nu utökas satsningen med breda marknadsinsatser, först ut är en digital kampanj i samarbete med JC Decaux, som kommer att marknadsföra den breda lanseringen på 189 utomhustavlor runtom i Sverige, skriver bolaget i en pressrelease.

iQ Fuel lanserade sina första drycker förra året och har sedan profilerat sig genom samarbeten med idrottsstjärnor som Jesper Bratt och Nicklas Bäckström.
Nu fortsätter man den linjen genom att kontraktera Alexander Isak, väl tajmat med tanke på sommarens fotbolls-EM.

iQ Fuels drycker säljs hos bland annat Ica, Coop, Willys, Hemköp, Privab och finns även på idrotts- och sportanläggningar.
Antalet återförsäljare är i nuläget cirka 3 700. iQ Fuel köptes nyligen av Frill holding AB och Peter Blom, vd för Frill, kommenterar det nya greppet med att samarbetet med Isak gör att man kan skapa ytterligare intresse och kännedom för sina produkter.

– Mottagandet av produkterna är positivt och kommer följas upp med fler lanseringar under året. Den breda distributionen av iQ Fuels produkter ger även våra övriga varumärken bra möjligheter till ökad distribution, konstaterar Peter Blom.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

Så handlade vi hos Shopify

Även om Black Friday backade totalt redovisar Shopify för sin del för den och Cyber Monday positiva siffror jämfört med 2021.

CBS öppnar sin tredje Coop Mini

Coop butiker & stormarknader, CBS, inviger på fredag sin tredje obemannade butik. Denna Coop Mini öppnar i Gåvsta nordost om Uppsala.

Apotea ska växa så in i Norden

Det är Norden nästa som gäller för nätapoteket Apotea som ska växa via investeringar i norska och finska nätapotek framöver.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil