”Tror för mycket på influencers”

Foto MostPhotos
Många tror för mycket på köpta röster i form av influencers. Det säger experter och pekar på att man är illa ute om man inte har produkten i fokus.

Det är Breakit som redovisar entreprenören och programledaren Björn Påhlman Spengers erfarenheter och råd kring influencers.
Han har själv startat fyra influencer-varumärken och konstaterar att endast ett blev lyckat.

– Sanningen är att det finns många exempel på case som inte har lyckats, säger Påhlman Spenger till Breakit.
Han påpekar speciellt att om för mycket fokus läggs på influencern istället för på produkten och varumärken kan man vara illa ute.

En annan fallgrop är att stirra sig blind på antalet följare, säger han och får stöd hos Breakit av Josefine Abrahamsson, grundare av Hubso, en inkubator för influencers.
– Det absolut viktigaste för att ett influencer brand ska lyckas är ett högt engagemang från kreatören själv. Det räcker inte att ha många följare, det måste vara autentiskt, understryker Abrahamsson hos Breakit.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil