Två budföretag går ihop – blir Instabee

Fotomontage: Pressbild, Instabox och Budbee
De två paketbudföretagen Instabox och Budbee går ihop – och med hälften från respektive namn ska det nya bolaget heta Instabee.

Instabox och Budbee går ihop och bildar ett nytt företag som ska heta Instabee, enligt ett pressmeddelande.
Bakgrunden är den skärpta konkurrenssituationen på företagens marknad.

Dessutom har de två bolagen blivit alltmer lika varandra med åren och synergierna är lätta att se.
Instabox värderas i våras till 9 miljarder kr i en egen värdering och i samma veva ökade Budbee sin egen värdering av sig själv till 7,3 miljarder kr efter en nyemission.

Det nya bolaget får en värdering på 18 miljarder kr, är åsikten idag.
Storägare i bolagen/bolaget är grundarna av respektive företag liksom Kinnevik, Creades, AMF med flera.

När det gäller vilka som ska peka med hela handen berättar dagens pressmeddelande att Budbees grundare och vd Fredrik Hamilton blir vd och Instabox vd och grundare Alexis Priftis styrelseordförande i det nya bolaget.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

En riktigt het aktie

Mitt i debatten och kritiken kring de snabbt stigande matpriserna tar Axfood plats bland Swedbanks favoritaktier. En bra investering, menar banken.

”Proteinskiftet har stannat av”

Proteinskiftet har stannat av, vego backar och växtbaserat ifrågasätts på sina håll med ny styrka. På ”Next Veg” hos Orkla Foods letade man orsaker.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil