Ny design och ny produkt

Mikaela Kroon är produktchef hos Taylors & Jones som nu dressar om och lanserar nytt. | Foto: Pressbild
Efter drygt tio år byter korvmakarna Taylors & Jones design och passar samtidigt på att utöka sortimentet med wienerkorv på svenskt kött.

Efter ett drygt decennium byter korvmakarna Taylors & Jones design för att profilera sig tydligare i butikshyllorna.
Samtidigt utökar man sortimentet med wienerkorv som är tillverkad av svenskt kött.

– Taylors & Jones nya identitet är något helt nytt inom korvkategorin samtidigt som namnet sedan lång tid tillbaka är välkänt bland Sveriges korvälskare, påpekar Mikaela Kroon som är produktchef för Taylors & Jones på Evanoff group.

Nu tar företaget för första gången fram en wienerkorv tillverkad av svenskt fläsk- och nötkött med 73% kötthalt. 
Förpackningen innehåller 300 g och säljs hos Ica från och med vecka 40.

Taylors & Jones färska och rökta korvar finns sedan tidigare tillgängliga på Ica, Coop samt i den egna butiken på Kungsholmen i Stockholm.
All korvproduktion sker i Stockholm och köttet är från djur uppfödda, slaktade och styckade i Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil