Ny design och ny produkt

Mikaela Kroon är produktchef hos Taylors & Jones som nu dressar om och lanserar nytt. | Foto: Pressbild
Efter drygt tio år byter korvmakarna Taylors & Jones design och passar samtidigt på att utöka sortimentet med wienerkorv på svenskt kött.

Efter ett drygt decennium byter korvmakarna Taylors & Jones design för att profilera sig tydligare i butikshyllorna.
Samtidigt utökar man sortimentet med wienerkorv som är tillverkad av svenskt kött.

– Taylors & Jones nya identitet är något helt nytt inom korvkategorin samtidigt som namnet sedan lång tid tillbaka är välkänt bland Sveriges korvälskare, påpekar Mikaela Kroon som är produktchef för Taylors & Jones på Evanoff group.

Nu tar företaget för första gången fram en wienerkorv tillverkad av svenskt fläsk- och nötkött med 73% kötthalt. 
Förpackningen innehåller 300 g och säljs hos Ica från och med vecka 40.

Taylors & Jones färska och rökta korvar finns sedan tidigare tillgängliga på Ica, Coop samt i den egna butiken på Kungsholmen i Stockholm.
All korvproduktion sker i Stockholm och köttet är från djur uppfödda, slaktade och styckade i Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

Länen som näthandlar mest

Stockholm är det län som handlar mest online i hela landet, enligt nya siffror från Klarna. Tvåa och trea på listan är Norrbotten och Uppsala, sist är Västernorrland.

Svensk mat har starka mervärden

Årets stämma för branschorganisationen Svensk Fågel med temat ”Vår globala och lokala utmaning för en konkurrenskraftig och hållbar matfågelproduktion” har nyligen avslutats i Tylösand, Halmstad

Bärtas smörgåspålägg tar plats

Produkterna finns nu att hitta i kylen hos ytterligare 173 Hemköp, Willys och
City Gross. Det ökar tillgängligheten för närodlade, veganska livsmedel utan tillsatser.

Finlands mest hållbara varumärke

För nionde gången blev Valio utsedd till det mest hållbara varumärket i Finland.Konsumenterna uppskattar framför allt Valios lokala produktion.

Vald till generalsekreterare

Vi-skogens styrelse har utsett Charlotta Szczepanowski till ny generalsekreterare. Charlotta Szczepanowski har tidigare haft rollen som arbetande styrelseordförande för Vi-skogen och kommer nu fortsätta driva arbetet framåt. Charlotta tillträder sin nya roll den 1 april.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil