Ny design och ny produkt

Mikaela Kroon är produktchef hos Taylors & Jones som nu dressar om och lanserar nytt. | Foto: Pressbild
Efter drygt tio år byter korvmakarna Taylors & Jones design och passar samtidigt på att utöka sortimentet med wienerkorv på svenskt kött.

Efter ett drygt decennium byter korvmakarna Taylors & Jones design för att profilera sig tydligare i butikshyllorna.
Samtidigt utökar man sortimentet med wienerkorv som är tillverkad av svenskt kött.

– Taylors & Jones nya identitet är något helt nytt inom korvkategorin samtidigt som namnet sedan lång tid tillbaka är välkänt bland Sveriges korvälskare, påpekar Mikaela Kroon som är produktchef för Taylors & Jones på Evanoff group.

Nu tar företaget för första gången fram en wienerkorv tillverkad av svenskt fläsk- och nötkött med 73% kötthalt. 
Förpackningen innehåller 300 g och säljs hos Ica från och med vecka 40.

Taylors & Jones färska och rökta korvar finns sedan tidigare tillgängliga på Ica, Coop samt i den egna butiken på Kungsholmen i Stockholm.
All korvproduktion sker i Stockholm och köttet är från djur uppfödda, slaktade och styckade i Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil