Västerbottensost har prisats igen

Foto Pressbild
Västerbottensost utsågs till Årets varumärke när den årliga Umeågalan gick av stapeln. ”Vi är glada och stolta” är beskedet.

Under flera år har osten fått fina utmärkelser och placerat sig högt på Yougovs varumärkeslistor i genren ”Sveriges starkaste varumärken” och ”Sveriges mest rekommenderade varumärken”. 
Men det är första gången som Västerbottensost får utmärkelsen Årets varumärke på Umeågalan.

– Vi är så glada och stolta över att Västerbottensost fick priset som Årets varumärke på Umeågalan. Vi har otroligt dedikerade medarbetare som dagligen säkrar upp att Västerbottensost får sin unika smak, att den lagras på bästa sätt och att den når våra konsumenter. Ett fint samarbete tillsammans med vår unika historia som lett till ett starkt och omtyckt varumärke, Säger Maria Forsner, varumärkeschef hos Västerbottensost.


Juryns motivering:
”Ett älskat varumärke som nått flera framgångar under det gångna året. Med en målmedvetenhet och stadig kurs har preferensen för varumärket ökat från en redan hög nivå. Kärleken för varumärket finns över hela Sverige, vilket bevisats om och om igen”.


Umeågalan anordnas årligen av Umeå kommun och Umeå universitet. Det är en uppskattad gala av, för och med Umeås näringsliv och besöks av närmare 800 personer.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil