Västerbottensost har prisats igen

Foto Pressbild
Västerbottensost utsågs till Årets varumärke när den årliga Umeågalan gick av stapeln. ”Vi är glada och stolta” är beskedet.

Under flera år har osten fått fina utmärkelser och placerat sig högt på Yougovs varumärkeslistor i genren ”Sveriges starkaste varumärken” och ”Sveriges mest rekommenderade varumärken”. 
Men det är första gången som Västerbottensost får utmärkelsen Årets varumärke på Umeågalan.

– Vi är så glada och stolta över att Västerbottensost fick priset som Årets varumärke på Umeågalan. Vi har otroligt dedikerade medarbetare som dagligen säkrar upp att Västerbottensost får sin unika smak, att den lagras på bästa sätt och att den når våra konsumenter. Ett fint samarbete tillsammans med vår unika historia som lett till ett starkt och omtyckt varumärke, Säger Maria Forsner, varumärkeschef hos Västerbottensost.


Juryns motivering:
”Ett älskat varumärke som nått flera framgångar under det gångna året. Med en målmedvetenhet och stadig kurs har preferensen för varumärket ökat från en redan hög nivå. Kärleken för varumärket finns över hela Sverige, vilket bevisats om och om igen”.


Umeågalan anordnas årligen av Umeå kommun och Umeå universitet. Det är en uppskattad gala av, för och med Umeås näringsliv och besöks av närmare 800 personer.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil