Veg of Lund satsar på Kina

Så här ser det ut när Veg of Lunds produkter lanseras på den kinesiska marknaden. | Foto: Pressbild
Veg of Lund, som redan säljer sina varor på två fria marknader, etablerar sig nu även i Kina där man ska sälja sina smoothies på Taobao live.

Veg of Lund är ett ganska nytt varumärke som säljer växtbaserade smoothiedrycker  och som har sina rötter i forskning vid Lunds universitet.
Bolaget har en patenterad metod som grund och har lanserat My foodie som första produkt.
Företaget är noterat på First North-listan och finns idag på två fria marknader i fria länder, nämligen Sverige och Storbritannien.

Nu väljer man att lansera sig i en annan typ av land genom att sälja via den kinesiska shoppingplattformen Taobao live, som i den statskontrollerade ekonom är Kinas tredje största e-handelsplattform med drygt 628 miljoner användare, enligt Veg of Lunds pressreleease.

Att man nu får sälja i Kina kommer sig ur att man deltog i en tävling Taobao arrangerade sex vinnare får chansen att sälja på plattformen.
– Vi är mycket glada över att juryn bedömde att våra produkter ska ingå i den exklusiva grupp som får gratis marknadsföring och säljstöd via Taobao. Juryn lovordade både smak och design på vårt My foodie-sortiment, säger Veg of Lunds vd Thomas Olander.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil