Coop och Bris i nytt projekt

Minst 1,5 miljoner kr ska det nya samarbetet mellan Coop och Bris generera. | Foto: Pressbild
Coop lanserar ett nytt samarbete med Bris, Barnens rätt i samhället. Projektet ska stötta en dygnet runt-öppen stödlinje och ge minst 1,5 miljoner kr.

Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället, skriver Coop i ett pressmeddelande där man även säger att Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt.
Nu lanserar Coop nya mjölkpaket för att stödja Bris satsning på en sådan och i satsningen garanterar Coop Bris en intäkt på minst 1,5 miljoner kr över de tre närmaste åren.

Man säger även att trycket på Bris stödverksamhet är extra stort just nu med anledning av corona-viruset.
– Behovet av stöd dygnet runt fanns redan innan pandemin, men har blivit mer aktuellt än någonsin. För Bris är det viktigt att samarbeta med aktörer som delar samma vision och som vill bidra till ett bättre samhälle för varje barn, säger Bris kommunikatör Anna Holmqvist.

Med den nya Bris-mjölken garanterar Coop minst 1,5 miljoner kronor till Bris dygnet runt-satsning.
– Nu hoppas vi att våra kunder och medlemmar väljer Coops egen Bris-mjölk för att stötta det viktiga arbete som Bris gör så att fler barn får den trygga barndom de har rätt till, säger Bodil Jönsson Lindgren, kommunikationschef på Coop.

Mjölkpaketen kommer att finnas i butik och på coop.se från och med vecka 30.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Kronprinsparet på besök hos Fazer

Livsmedelsinnovationer och hållbarhet stod i centrum när kronprinsessan Victoria och prins Daniel besökte Fazer i Vanda förra veckan.

Circle K tar nytt steg kring hållbarhet

För att minska antalet engångsartiklar gör Circle K ett nytt test ihop med Panter och Tingstad. Det handlar om ett cirkulärt system för takeaway-mat.

En bonde har polisanmält sina kor

En indisk bonde har polisanmält sina kor efter att de inte producerat mjölk på fyra dagar, trots att de har fått den mat de ska ha.

”Fortsatt tufft för svensk ekonomi”

Svensk ekonomi visar hög aktivitet men står inför fortsatta problem och det är en lång väg till att återställa hushållens köpkraft, skriver Handelsbanken.

Coop öppnar ny butik i Västerås

28 september är det dags för Coop att inviga sin nybyggda butik i centrala Västerås, där man ska profilera sig med en extrasatsning på färskvaror.

Östenssons nya butik är invigd

Nu är invigningen av Hemköp Östenssons Folkungavallen genomförd och därmed har Linköping fått en ny modern livsmedelsbutik.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil