Coop och Bris i nytt projekt

Minst 1,5 miljoner kr ska det nya samarbetet mellan Coop och Bris generera. | Foto: Pressbild
Coop lanserar ett nytt samarbete med Bris, Barnens rätt i samhället. Projektet ska stötta en dygnet runt-öppen stödlinje och ge minst 1,5 miljoner kr.

Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället, skriver Coop i ett pressmeddelande där man även säger att Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt.
Nu lanserar Coop nya mjölkpaket för att stödja Bris satsning på en sådan och i satsningen garanterar Coop Bris en intäkt på minst 1,5 miljoner kr över de tre närmaste åren.

Man säger även att trycket på Bris stödverksamhet är extra stort just nu med anledning av corona-viruset.
– Behovet av stöd dygnet runt fanns redan innan pandemin, men har blivit mer aktuellt än någonsin. För Bris är det viktigt att samarbeta med aktörer som delar samma vision och som vill bidra till ett bättre samhälle för varje barn, säger Bris kommunikatör Anna Holmqvist.

Med den nya Bris-mjölken garanterar Coop minst 1,5 miljoner kronor till Bris dygnet runt-satsning.
– Nu hoppas vi att våra kunder och medlemmar väljer Coops egen Bris-mjölk för att stötta det viktiga arbete som Bris gör så att fler barn får den trygga barndom de har rätt till, säger Bodil Jönsson Lindgren, kommunikationschef på Coop.

Mjölkpaketen kommer att finnas i butik och på coop.se från och med vecka 30.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil