Willys öppnar ny butik i Botkyrka

Foto : MostPhotos
Willys öppnar ytterligare en butik Storstockholms-området, närmare bestämt i Botkyrka och med en planerad invigning under våren 2023.

Willys meddelar att den nya butiken ska etableras på handelsområdet Botkyrka handel, i södra delarna av Stockholmsområdet.
Preliminärt ska den nya butiken, med en storlek på 3 500 kvadratmeter, öppna under våren 2023 och tros få 50-talet medarbetare.

– Med den nya Willys-butiken stärker vi vår närvaro i ett köpstarkt och expansivt område. Botkyrka Handel är en växande handelsplats, och vårt erbjudande med en modern och fräsch matbutik med ett brett sortiment och låga priser kommer att tillföra ytterligare attraktionskraft till handelsplatsen och närliggande områden, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys, i pressreleasen.

Stor mängd färskvaror, många ekologiska och miljömärkta varor utlovas och naturligtvis kommer man att kunna hämta sina e-handlade varor utanför butiken.

Botkyrka handel ligger vid avfarten från E4:an mot Fittja centrum och här finns redan kedjor som Hornbach och Dollarstore.
Fler butiker är på väg att öppna i området och nära Willys ska enligt plan bostadshus byggas.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

ICA satsar på svenska tomater

ICA Sverige tar ett stort kliv framåt i sin satsning på svenskodlade grönsaker genom ett samarbete med Svenska Odlarlaget för att öka tillgången av svenska tomater året om.

Effektiv rengöringsduk för grovköket

Tork presenterar sin senaste innovation för restaurangbranschen: Tork 2 i 1 Skrubb- och Rengöringsduk. Denna mångsidiga produkt erbjuder restaurangpersonal en effektiv lösning för att hantera envisa fläckar utan att kompromissa med ytor.

En smakfull hyllning till K-Pop

Årets första Coca-Cola Creations är här och tar dig med på en resa in i K-Popens magiska värld. Med den nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar får K-Pop-fans en smakupplevelse som hyllar deras hängivenhet till musikgenren.

Satsar på en ny snacksfabrik i Spanien

Paulig satsar på att stärka sin position inom Tex Mex- och snacksindustrin i Europa genom att investera 42 miljoner euro i en ny snacksfabrik i Spanien.

Lanserar hemmafix för svenska hem

Medan ekonomin kämpar visar en ny undersökning att endast var fjärde svensk ofta reparerar sina saker istället för att köpa nytt. För att hjälpa svenska konsumenter att laga och förlänga livet på sina ägodelar, har Amazon.se lanserat Hemmafix.

Öppnar igen efter omfattande modernisering

Efter en intensiv renoveringsprocess är det äntligen dags för Hemköp Birger Jarlsgatan att slå upp portarna till en ny och uppfräschad butik med flera spännande förändringar.

Kamp för ett starkare immunförsvar

En färsk undersökning, genomförd av Apotek Hjärtat, avslöjar att mer än fyra av fem svenskar aktivt arbetar för att stärka sitt immunförsvar.

E-handeln fokuserar på lönsamhet

E-barometerns årsrapport 2023 avslöjar en minskning av e-handelns omsättning till 133 miljarder kronor, en nedgång med två procent jämfört med föregående år.

Konkurrensgranskning av apoteksköp

Apotekstjänst avsåg att förvärva fullständig kontroll över konkurrenten Svensk dos, men Konkurrensverket lägger planerna på is för att utvärdera eventuella konsekvenser för konkurrensen.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil