Kvibille hyllar ostens mästare

I en ny kampanj från Kvibille hyllar man ostens mästare med sin egen ostmästare Roland Johansson i centrum. Namnet? ”Den svenska cheddarostens hjärta”.

Kvibille mejeri landar nu en ny kampanj. En ostmästare med passion står i centrum för kampanjen och det är förstås Kvibilles egen, Roland Johansson.
Här på mejeriet i Kvibille är det vår ostpassion som ständigt för oss framåt. För att lyckas behövs även tålamod, och förståelse för att ett genuint hantverk och goda saker kräver tid, konstaterar Johansson.

Kampanjen heter “Den svenska cheddarostens hjärta” och ska ge en liten inblick i vad sann ostpassion verkligen innebär.
Berättelsen bygger på idén om Kvibille som ett eget universum där man sedan hundra år har gjort saker lite annorlunda, och framför allt låtit goda saker ta sin tid.

Syftet med den nya kampanjen är att uppmärksamma att Kvibilles kända och älskade vaxade cheddarost har fått en ny kompis – en krämig cheddar utan vax.
– Den nya kampanjen skapar en stolthet internt bland alla som jobbar med Kvibille, både hos oss på mejeriet och de som jobbar med kommunikationen, säger Thelma Banzon, mejerichef på Kvibille mejeri.

Huvudrollen i den nya kampanjen har alltså ostmästaren Roland Johansson men här finns också de som ska föra traditionen vidare, som Olivia Stockenberg.
– Att jobba på Kvibille mejeri är en unik upplevelse, där man verkligen känner hur levande traditionen är, säger hon.
– Att gå i Rolands och de tidigare ostmästarnas fotspår är stort, och viktigt för att hålla ostpassionen vid liv.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil