”Ytterligare ett starkt år”

Under tisdagen publicerades Axfoods års- och hållbarhetsredovisning för 2019. ”Ytterligare ett mycket starkt år”, konstaterar koncernchefen Klas Balkow i en kommentar.

När års- och hållbarhetsredovisningen för Axfoods 2019 under tisdagen publicerades var det en mycket nöjd koncernchefen som tog till orda.

När jag summerar 2019, kan jag med stolthet konstatera att vi har ytterligare ett mycket starkt år bakom oss, med god omsättningstillväxt och förbättrat rörelseresultat, sammanfattar Klas Balkow.

Finansiella mål
Balkow konstaterar att Axfood uppfyller sina långsiktiga mål.

Vi levererade på våra långsiktiga finansiella mål om att växa mer än marknaden, ha en långsiktig rörelsemarginal om minst 4 procent och en soliditet om minst 20 procent vid årets utgång, slår Balkow fast.

Det är inte minst viktigt i en tid där vi lever i ett alltmer uppskruvat tempo och i snabba förändringar, menar Axfoods koncernchef.

– I en tid när preferenser förändras i en allt snabbare takt står vi fast vid vår mission och vårt syfte att erbjuda bra och hållbar mat för alla och att ta vårt ansvar i hela värdekedjan, säger Klas Balkow, vd och koncernchef i sitt vd-ord.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil