Cloettas säljare toppar Butiksbarometern.

För andra året i rad rankas Cloettas säljkår inom servicehandeln högst i Sverige i undersökningen Butiksbarometern.

Butiksbarometern är en oberoende undersökning där butikerna bedömer sina leverantörers sortiment och marknadsföring, säljarnas professionalism, säljfrämjande åtgärder och rådgivning till butikerna.

– Att det just är butikerna själva som gjort utvärderingen är inspirerande för hela organisationen, men inte minst för våra säljare på fältet. Cloetta har en stark närvaro i servicehandeln och vår säljkår besöker årligen ca 2 400 butiker, säger Cloettas Lars Wigg i ett pressmeddelande.

Undersökningen genomförs varje år genom Gradientgruppens affärsområde Nordic Trade Research.

– Resultatet visar att vi arbetar nära våra kunder för att förstå deras specifika behov och tillsammans driva lönsam tillväxt, säger Markus Wessner, Business Unit Director på Cloetta.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil