Cloettas säljare toppar Butiksbarometern.

För andra året i rad rankas Cloettas säljkår inom servicehandeln högst i Sverige i undersökningen Butiksbarometern.

Butiksbarometern är en oberoende undersökning där butikerna bedömer sina leverantörers sortiment och marknadsföring, säljarnas professionalism, säljfrämjande åtgärder och rådgivning till butikerna.

– Att det just är butikerna själva som gjort utvärderingen är inspirerande för hela organisationen, men inte minst för våra säljare på fältet. Cloetta har en stark närvaro i servicehandeln och vår säljkår besöker årligen ca 2 400 butiker, säger Cloettas Lars Wigg i ett pressmeddelande.

Undersökningen genomförs varje år genom Gradientgruppens affärsområde Nordic Trade Research.

– Resultatet visar att vi arbetar nära våra kunder för att förstå deras specifika behov och tillsammans driva lönsam tillväxt, säger Markus Wessner, Business Unit Director på Cloetta.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Foodtech-bolag byter namn och vd

Vertikalodlaren Ljusgårda byter namn till Supernormal Greens och skiftar samtidigt på vd-stolen där grundaren Andreas Wilhelmsson åter tar plats.

”Fryst mat kan ge mindre matsvinn”

Findus, som säljer fryst mat, vill i samband med internationella dagen mot matsvinn, påpeka att fryst mat kan bidra till att minska matsvinnet hemma.

Efter köpet vill Adlibris butikssatsa

Förra hösten köpte Adlibris bokkedjan Pocketshop. Fusionen var klar vid årsskiftet och nu vill Adlibris göra en satsning på fysiska butiker.

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil