55 miljoner för nya digitala prisetiketter

Nederländska dagligvarukedjan Plus har lagt en order om cirka 55 miljoner kr för att installera nya digitala prisetiketter i 80 butiker, meddelar Pricer idag.

Den nederländska kooperativa dagligvarukedjan Plus har lagt en order om cirka 55 miljoner kr för att installera digitala prisetiketter i 80 tidigare Coop-butiker, skriver Pricer i en pressrelease. 
Installationen är planerad att påbörjas i april 2022 och slutföras före utgången av året.

Pricers kund Plus aviserade nyligen ett samgående med Coop i Nederländerna. Det sammanslagna bolaget får namnet Plus och blir den tredje största dagligvarukedjan i Nederländerna. 
Tillsammans med Coops cirka 300 butiker får bolaget totalt cirka 550 butiker.

För två år sedan fattade Plus det strategiska beslutet av installera Pricers system med digitala prisetiketter i alla sina butiker. 
Lösningen baseras på Pricers molnbaserade plattform Pricer Plaza, som ökar effektiviteten i flera butiksprocesser i hela kedjan, och etiketterna SmartTag Power.

Efter en lyckad implementering väljer nu Plus att installera Pricers plattform i 80 av Coops butiker. 
– Vi värdesätter att Pricer kan erbjuda en innovativ lösning som är tillförlitlig och hållbar, säger Duncan Hoy, vd för Plus.– Pricers innovativa lösningar för digitalisering av butiksprocesser genom hårdvara, mjukvara och molnbaserade applikationer har gett Plus en stor fördel på marknaden. Det förnyade förtroendet från Plus visar tydligt varför Pricers snabba, skalbara och framtidssäkra lösning är ett självklart val för ledande butikskedjor som vill effektivisera butiksdriften och förbättra kundupplevelsen, säger Helena Holmgren, vd för Pricer.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Stärker positionen inom färdigmat

Atria Sweden AB har tagit ett stort steg framåt genom att förvärva hela aktiekapitalet i svenska färdigrättsverksamheten Gooh från Lantmännen Cerealia. Gooh är en ledande aktör inom kylda färdigrätter i den svenska dagligvaruhandeln, med en imponerande marknadsandel på cirka 25 procent.

Årets Storbolags-VD 2023

avid von Laskowski, vd för Picadeli och Greenfood Group, prisas för sitt värderingsdrivna ledarskap och banbrytande arbete inom hållbarhet och tillväxt. Hans insatser sträcker sig bortom affärsmässig framgång och har gjort Greenfood till en ledande aktör.

ATG redovisar högre vinst

ATG, det ledande spelföretaget inom hästspel, rapporterade en imponerande ökning av rörelsevinsten för det fjärde kvartalet enligt deras bokslut för 2023. Vinsten steg till 546 miljoner kronor.

Implementerar återvunnen plast

Spendrups tar ännu ett steg mot hållbarhet genom ett samarbete med förpackningsleverantören Trioworld. Tillsammans har de beslutat att övergå till användningen av 30 procent konsumentåtervunnen plast i all sträck- och krympfilm

Återkallar Garant tropisk juice

Axfood har inlett en återkallelse av Garant Tropisk Juice efter att plastpartiklar upptäckts i vissa förpackningar. Produkten återkallas med bäst före-datum den 19 april 2024.

Ica Knuten möts av onödig kritik

Ica Knuten i Nyköping har tagit ett vågat steg i sin strävan att förnya kundupplevelsen genom att erbjuda livekonserter i butiken under helgerna. Men den nya satsningen har inte mötts av enbart positiva reaktioner från kunderna.

Här är ohälsotalet lägst i Sverige

En nyligen genomförd analys av Essity visar på en avtagande nedgång. Stockholms län toppar listan över minst antal ersatta sjukdagar, medan Västernorrlands län befinner sig i motsatt ände.

Tar stormarknad till stadsdelen

Coop fortsätter sin satsning på stadsdelen Ladugårdsängen i Örebro genom att införa sitt största stormarknadskoncept. Tio år efter sin ursprungliga etablering i området väljer kedjan att växla upp sin närvaro.

The Body Shop stänger butiker

Skönhetskedjan The Body Shop står inför en tuff tid då de tvingas stänga hälften av sina nära 200 butiker i Storbritannien. Orsaken till denna drastiska åtgärd är att kedjan hamnat under tvångsförvaltning.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil