70 procent mer 2020 för Matsmarts kunder

70 procent mer 2020 för Matsmarts kunder
Matsmarts kunder handlade hem 8 591 ton mat under 2020, 70 procent upp mot 2019. Foto: Pressbild Matsmart

Matsmarts kunder handlade hem 8 591 ton mat från e-handelsföretaget under 2020. Det är en ökning med 70 procent jämfört med 2019 års 5 047 ton.

Matsmarts affärsmodell är att handla upp partier mat och matrelaterade produkter vilka annars skulle slängs och sedan sälja till rabatterat pris.
Det handlar om produkter med kort datum, felprintade etiketter eller sådana som tillhör ett utgående sortiment, för att ta några exempel.

Under 2020 handlade Matsmarts kunder hem 8 591 ton mat från företaget vilket är 70 procent mer än 2019 då det handlade om 5 047 ton.
Mesta Matsmart-handlandet kommer från Stockholms-regionen som stod för 1 815 ton hos Matsmart.

– Vi är glada över att ha slagit förra årets rekord. Det innebär inte bara att våra kunder har kunnat spara pengar, utan framförallt att vi gemensamt gjort en stor insats för klimatet, konstaterar Matsmarts Sverige-chef Josefin Fridstrand.

Mest handlades alltså från region Stockholm, 1 815 ton, och tvåa kom Västra Götaland med 1 581 ton och Skåne med drygt 1 130 ton mat.
Största ökningen kom dock från Gävleborg som ökade sina köp med 93 procent under 2020.
Totalt sålde Matsmart 8 951 612 kilo produkter på svenska marknaden.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Nu lanserar Arla en ny miniyoghurt

Nu lanserar Arla en ny miniyoghurt

Arla presenterar ännu en nyhet när man nu släpper en naturell mini-yoghurt med låg fetthalt som man räknar med ska sälja bland annat som mellanmål.

Kronans apotek tar nya andelar på nätet

Kronans apotek tar nya andelar på nätet

Kronans apotek redovisar 2020 som ”ett starkt år”. Försäljningen ökade 3,1 procent men framgången var störst på nätet där Kronan tog marknadsandelar.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.