Ny storägare köper in sig i Pricerunner

Ny storägare köper in sig i Pricerunner
Nicklas Storåkers, vd PriceRunner. Foto: PriceRunner
Sven Hagströmers riskkapitalbolag Creades köper in sig i Pricerunner och får för 370 miljoner kr 12 procent av sajten som värderas till 3 miljarder.

Sven Hagströmers riskkapitalbolag Creades köper in sig i Pricerunner och får för 370 miljoner kr 12 procent av sajten som värderas till 3 miljarder.

Riskkapitalbolaget Creades köper 12 procent av prisjämförelsesajten Pricerunner.
För 370 miljoner kr i en riktad nyemission köper Creades denna del av Pricerunner, som därmed ges en värdering på 3 miljarder kr.

– Vi är mycket imponerade av det arbete Nicklas Storåkers och teamet gjort de senaste åren för att skapa en ledande kraft på den europeiska marknaden för shoppingsjämförelsetjänster, säger John Hedberg, vd på Creades, i ett pressmeddelande.
– Pricerunner har betydande likheter med andra framgångsrika investeringar i Creades portfölj så som en stark marknadsposition där man gynnas av ett tydligt underliggande skifte från fysisk handel till e-handel, en ledningsgrupp med bevisad förmåga bygga framgångsrika växande bolag och ett mycket starkt fokus på kundnöjdhet, tillägger han.

Nicklas Storåkers är vd för Pricerunner och köpte tillsammans med andra investerare bolaget 2016. Han känner den nya storägare väl efter att ha arbetat som vd för Hagströmer-ägda Avanza under 1999-2011.
– Creades har varit med och stöttat en lång rad tillväxtbolag både inom tech och e-handel. Därför känns det jättekul att Creades också vill vara med i Pricerunner, säger han.

Pricerunner växt under 2020 med 59 procent och hade en rörelsemarginal på 35 procent.
Omsättningen under fjolåret var 398 miljoner kr.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Coop kampanjar med humortrio

Coop fixar festen tillsammans med IJustWantToBeCool, humortrion som i tre Youtube-kanaler har en miljonpublik.

Billigast att köpa storpack på nätet

Dyrt snus? Absolut. Men när Norstat undersöker saken på uppdrag av Snusbolaget är resultatet att man kan tjäna rejält på att handla på nätet.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil