Stänger tre butiker

Företaget Ingelsta kalkon meddelar nu att man vill stänga tre av sina fem butiker. | Foto av Tim Mossholder

Företaget Ingelsta kalkon meddelar nu att man vill stänga tre av sina fem butiker.
Det handlar om butikerna i Stockholm, Malmö och Lund och förhandlingar om stängningarna inleds nu.

Företaget hänvisar till den svåra konkurrensen i storstadsregionerna när man, som Ingelsta kalkon, agerar i kombinationen delikatessbutiker och restauranger, säger man till ystadsallehanda.se.
Naturligtvis har även coronapandemin förvärrat läget för kalkonföretaget.

Tanken hos Ingelsta kalkon är att nu fokusera på dagligvaruhandel och storhushåll.
De två butiker som återstår efter stängningarna, Tomelilla och Göteborg, påverkas inte av dagens besked.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

NYHETER VARJE VARDAG?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

264 miljoner euro till Arla-bönderna

264 miljoner euro till Arla-bönderna

Arlas representantskap röstade i veckan ja tillförslaget om en efterlikvid på 17,6 öre per kilo mjölk till alla Arlabönder, totalt 264 miljoner euro.

Nu har Clas Ohlson öppnat nya i Ingelsta

Nu har Clas Ohlson öppnat nya i Ingelsta

Torsdag 25 februari – inte bara lönedag för många utan även dagen då Clas Ohlson öppnade sin nya butik i Norrköping, mer exakt i Ingelsta köpcentrum.

Studenter inte så heta på ekologiskt

Studenter inte så heta på ekologiskt

Närmast är inte lika viktigt längre – och rabatter på kött är viktigare än ekologiskt. Mecenat som undersökt mer om hur studenters köpvanor rör sig.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.