”Ät bättre”-kampanjen ska väcka nyfikenhet

”Ät bättre”-kampanjen ska väcka nyfikenhet
Foto: Krav
En kampanj i denna hösttid på temat ”Ät bättre i skördetider” ska väcka nyfikenhet på hållbar ekologisk mat. Åtminstone hoppas Krav på det utfallet.

En kampanj i denna hösttid på temat ”Ät bättre i skördetider” ska väcka nyfikenhet på hållbar ekologisk mat. Åtminstone hoppas Krav på det utfallet.

”Ät bättre i skördetider!” är kampanjen Krav genomför under hösten för att väcka mer intressse för mat som odlats och producerats hållbart och ekologiskt.
­– Vi vill hjälpa konsumenter att välja goda och hållbara matvaror i skördetid. Därför kommer vi att berätta om alla mervärden Krav-märkt bidrar till. Det är mat som bidrar till biologisk mångfald, förbättrar jordhälsan och minskar klimatpåverkan, summerar organisationens vd Anita Falkenek.

– Oavsett om man vill ha äppelpaj eller lövbiff, pizza eller kåldolmar, kan vi välja mer hållbar mat. Krav-märkt mat är ekologiskt producerad med extra tuffa hållbarhetskrav. Den granskas genom hela tillverkningskedjan av oberoende kontrollföretag, och är ett bra val när vi strävar efter hållbarhet, säger Anita Falkenek.

Ät Bättre-kampanjen pågår under veckorna 39-40 (27 september-10 oktober), och kommer att göras synlig genom filmer och annonser i sociala medier, Youtube, i TV4 Play och på storbildstavlor utomhus.
I kampanjen används också en foodtruck – en rullande matservering fylld med Krav-märkta produkter från certifierade producenterna Falköpings mejeri, Frebaco, Magnihill, Svegro och Saltå kvarn.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil