Betalar miljoner till lokala bönder

Foto Mutti
Tomatproducenten Mutti meddelar att man nu betalar ut 7 miljoner euro till lokala bönder, bland annat som bonusar.

En undersökning från 2022 visade att 53% av de svarande svenskarna vill ha en högre grad av transparens från livsmedelsvarumärken. 
Bland annat efterfrågas spårbarhet i leverantörskedjan av 40% och information om hur mycket företag betalar sina leverantörer av 32% av respondenterna. 

Mutti, som efter 15 år på den svenska marknaden är det ledande varumärket inom kategorin konserverade tomater, offentliggör nu de rekordhöga summor som företaget betalar sina leverantörer.

Efter en av de mest utmanande säsongerna för tomater någonsin, kännetecknad av allvarlig vattenbrist och svindlande energikostnader, hyllar Mutti engagemanget och expertisen hos de mer än 800 italienska lantbrukarfamiljer som de samarbetar med. 
Detta genom ett omfattande incitamentsprogram som i år för första gången överstiger 7 miljoner euro, en betydande siffra som är en direkt bekräftelse på hur beroende Mutti är av kvalitetstomater från sina leverantörer, skriver företaget i en pressrelease.

– Vårt engagemang för jordbruksförsörjningskedjan sträcker sig längre än ett enda år. Det är ett bredare projekt som syftar till att vi alltid ska kunna utvinna tomater av högsta kvalitet via långsiktiga partnerskap som kan förbli stabila även i de svåraste tiderna, som under 2022. Detta är det enda sättet vi arbetar på: vi väljer varandra för att skapa bestående och ständigt växande värde tillsammans. Årets incitament är bara ett exempel på vårt tillvägagångssätt som belönar förmågan att arbeta som ett team, säger Francesco Mutti, vd för Mutti.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Julmusiken som lugnar magen

Julen kan vara stressig men julmusiken lugnar magen. I vart fall enligt Valio som tagit en spellista och en professor till hjälp för att påvisa detta.

Daniel Seifter tar över Urban Deli

Daniel Seifter tillträder i februari som ny vd för Urban Deli. Ambitionen är att bibehålla det lustfyllda koncept man har men fortsätta utveckla det.

Så handlade vi hos Shopify

Även om Black Friday backade totalt redovisar Shopify för sin del för den och Cyber Monday positiva siffror jämfört med 2021.

CBS öppnar sin tredje Coop Mini

Coop butiker & stormarknader, CBS, inviger på fredag sin tredje obemannade butik. Denna Coop Mini öppnar i Gåvsta nordost om Uppsala.

Apotea ska växa så in i Norden

Det är Norden nästa som gäller för nätapoteket Apotea som ska växa via investeringar i norska och finska nätapotek framöver.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil