Utkörning av mat lyfter Sibyllas sälj

Utkörning av mat lyfter Sibyllas sälj
Foto: Mostphotos
54 av 145 Sibylla-kök i Sverige använder idag beställningar via Foodora för dem som inte väljer att handla av egen kraft i gatuköken utan beställer.

54 av 145 Sibylla-kök i Sverige använder idag beställningar via Foodora för dem som inte väljer att handla av egen kraft i gatuköken utan beställer.

En dryg tredjedel – 54 av 145 Sibylla-enheter i Sverige – erbjuder beställning via Foodora till de kunder som inte handlar själva.
Enligt Nordic fast food, som driver Sibylla, har flera av de som använder Foodora noterat en ökad försäljning.

Några siffror redovisas inte utan det är en uppskattning men Sibyllas Urban Lithell tror att Foodora kommer att vara en partner framöver.
– Tiden var mogen, Corona skyndade på. Jag är övertygad om att det kommer att bestå, säger Urban Lithell på Sibylla, till conviencestores.se.

Urban är försäljningschef på Nordic fast Food, bolaget som driver Sibyllakonceptet.
Från bolaget hade man kontakt med Foodora redan innan pandemiutbrottet.
– När utbrottet kom agerade vi snabbt. Dels genom att utveckla vår egen app för beställningar att hämtas på plats men även genom att sluta ett avtal med Foodora. Vi kom i gång redan förra våren och varje kök bestämmer ur de vill ordna med själva utkörningen, säger Lithell till conveniencestores.se.

Leveranser via Foodora står nu för 5,5 procent av Sibyllas totala försäljning.
Huruvida det är lönsamt för Sibylla-enheterna eller ej är oklart.

Det är annars intressant eftersom det just har varit de krympande marginalerna som varit det som restauranger använt som argument mot att leverera via Foodora.
Sibylla har för övrigt även tecknat avtal med Wolt alldeles nyligen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

47 procent fler konkurser i år

Enligt ny statistik från UC har antalet konkurser under januari 2023 varit det högsta på tio år. Samtidigt minskar antalet nya företag kraftigt.

Marknadsför tobaksfri mot gällande lag

Marknadsföring av tobaksfria nikotinprodukter strider på flera punkter mot gällande lag, skriver Dagens juridik som hänvisar till Konsumentverket.

Nu byter Dagab till returpallar

Med start i februari börjar Dagab byta ut alla träpallar mot returpallar från SRS. Det handlar på årsbasis om cirka 1,4 miljoner pallar.

Rusta storsatsar på sin e-handel

Rusta fokuserar om en aning när man nu väljer att satsa mer på sin e-handel. Rusta.com har uppdaterats och fått ny förbättrade funktioner.

Willys öppnar i ny lokal efter brand

Willys öppnar butik i Västerås i nybyggda lokaler efter branden i Erikslund i fjol. Den nya butiken öppnar där den gamla butiken låg.

Arla sänker priset till bönderna igen

För andra gången i år sänker nu Arla det pris man betalar till sina bönder för mjölken. Sänkningen gäller både konventionell och ekologisk mjölk.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil