Filmad men ändå anonym via Indivd

Filmad men ändå anonym via Indivd
Individerna bakom Indivd - Carl Johard, Andreas Hjorth, Victor Molén och Fredrik Hammargården. Foto: Pressbild
Att filma i butik men ändå låta kunderna vara anonyma. Ett stort dilemma. Nu anser sig Indivd ha löst det via en unik, anonymiserad teknik.

Att filma i butik men ändå låta kunderna vara anonyma. Ett stort dilemma. Nu anser sig Indivd ha löst det via en unik, anonymiserad teknik.

Med hjälp av en unik, anonymiserad teknik för ansiktsigenkänning är Bizmakers inkubatorföretag Indivd i färd att förändra framtiden för fysiska butiker – utan att inkräkta på kundernas integritet.
Med data från Indivd kan handeln förbättra såväl butiker, som upplevelser och utbud, menar man i en pressrelease.

I e-handeln är det lätt för företagen att få information om sina målgrupper och kunder – så lätt att lagstiftningen skärpts för att skydda de enskilda shopparnas integritet, inte minst genom GDPR. Möjligheterna att i en fysisk miljö spåra kunderna och deras beteenden har varit mindre, är bakgrunden.

Det är där Indivds teknik kommer in i sammanhanget.
– Tekniken bygger på ”data protection by design”, med ett antal säkerhetsmekanismer, som gör anonymiseringsprocessen helt automatisk och omöjlig att följa. Det blir i sig ett integritetsskydd, och startskottet för vår lösning, säger Fredrik Hammargården, medgrundare och produktägare på Indivd.

Kvar finns en mängd data på målgruppsnivå – ungefärlig ålder och kön på kunderna, hur de rör sig, var de uppehåller sig längst, och så vidare.
Denna information är guld för butiksinnehavare, gallerior och stadskärnor, som med Indivds data som grund kan utveckla miljö och utbud för att skapa en bättre kundupplevelse.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil