Team Rynkeby bakom 35 miljoners-donation

Team Rynkeby bakom 35 miljoners-donation
Glada miner när man kan donera 35 miljoner kr till viktiga ändamål. Foto: Pressbild.
Team Rynkeby – God morgon donerar totalt 35 miljoner kronor till Barncancerfonden & Barnhjärnfonden. Nu har man överlämnat den imponerande checken.

Team Rynkeby – God morgon donerar totalt 35 miljoner kronor till Barncancerfonden & Barnhjärnfonden. Nu har man överlämnat den imponerande checken.

God morgon är huvudsponsor till välgörenhetsprojektet Team Rynkeby – God morgon som under lördagen lämnade över den årliga checken till Barncancerfonden och Barnhjärnfonden på hela 35 miljoner svenska kronor.
Projektet blir ännu en gång den största enskilda bidragsgivaren till Barncancerfonden.

Projektåret 2021 har minst sagt varit ett speciellt år på många sätt. Till följd av rådande pandemi har insamlingsevenemang ställts in och många företag har jobbat i motvind, vilket givetvis också påverkar välgörenhetsorganisationer. Som så många andra evenemang blev även årets cykling till Paris inställd på grund av pandemin, summerar företaget i en pressrelease.

– Vi ställde aldrig in, vi ställde om. Detta har inneburit logistiska förändringar och mycket kreativitet, men det har på många sätt ändå varit ett framgångsrikt år, säger Paul Chronqvist Svensson, landschef för Team Rynkeby Sverige.
– Vi har hittat alternativa insamlingsvägar och tack vare fortsatt stort engagemang från deltagarna, har vi trots pandemitider lyckats samla in en stor summa pengar, tillägger han.

Totalt överlämnades en donation på 35 009 871 kronor, varav 28 989 193 kr gick till Barncancerfonden och 6 020 678 kr till Barnhjärnfonden.
– Ett fantastiskt resultat! Jag vet själv hur det är att sitta på cykeln och kämpa under ett helt år, vilken glädje och stolthet man känner när man klarar av projektet i sin helhet. Alla cyklister är våra hjältar som vi fortsätter att stötta genom vårt varumärke God morgon, säger Magnus Berndtsson, vd för Eckes-Granini Sverige.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil