Mat.se testar nytt – foodtruck i Göteborg

Mat.se testar nytt – foodtruck i Göteborg
Så ser den ut, Mat.ses foodtruck som med start onsdag ska trafikera Göteborgs gator. Foto: Pressbild Mat.se
Med start onsdag och två veckor framåt testar Mat.se en foodtruck i Göteborg med såväl färdiglagad restaurangmat som en del varor för hushållet.

Med start onsdag och två veckor framåt testar Mat.se en foodtruck i Göteborg med såväl färdiglagad restaurangmat som en del varor för hushållet.

God mat från foodtrucks har blivit populärt hos göteborgare likväl som hos andra och nu vill Mat.se göra ett försök med en variant på temat.
På onsdag, 24 februari, börjar företagets egen foodtruck rulla i Göteborg, en foodtruck som både erbjuder färdiglagad kyld restaurangmat och varor som ”diskborstar, mjök och blommor”.

I november förra året lanserade Mat.se sitt pilotprojekt Restaurangmat i Göteborg – en tjänst där kunder kunde beställa hem färdiglagad restaurangmat ihop med sin vardagshandling.
Maten levereras kyld och håller i flera dagar. Detta följdes upp med Nyårsmat, där kunder i både Göteborg och Stockholm kunde köpa hem en restauranglagad trerätters nyårsmeny.

Nu tar Mat.se nästa steg och lanserar en egen foodtruck som kommer att sälja utvalda rätter från restaurangerna Happy me Kitchen, Koks, Ulle & vi och Öjersjö mat & golf, som är de första restaurangerna i samarbetet med Mat.se.

– Vi vill erbjuda göteborgarna bra och vällagad restaurangmat. Foodtrucken kommer att köra runt i områden där vi redan har många kunder, men också till centrala delar av Göteborg för att fånga uppmärksamhet och få fler att prova tjänsten, berättar Mat.ses verksamhetschef Ludvig Anderberg.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Obemannad butik och dito restaurang

I Sjölunda utanför Lidköping samverkar just nu Eatbox, en automatiserad enhet för snabbmat, med obemannade butiken Automat bredvid.

Cloettas nya satsning i Nederländerna

Cloetta planerar en ny fabrik i Nederländerna och en satsning där för den fortsatta tillväxten inom koncernen. Samtidigt läggs tre andra fabriker ned.

Atria och Lithells hakar på ny trend

Nästa generation burgare ska ”smashas” och smashburgaren blir vår nästa hit på burgersidan, menar Atria och Lithells som nu hakar på trendtåget.

Fortsatt oro bland svenska handlarna

Konjunkturavmattning, utbudsproblem och hög inflation bidrar till fortsatt oro inom handeln. Handelsbarometern för maj visar minskad framtidstro.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil