Doggy får ungersk ägare

Den ungerska flaggan vajar nu förtiden hos Doggy. | Foto av Julof67
Doggy – med varumärken som Doggy och Mjau – har nu blivit uppköpt av Partner in pet food. PPF, med säte i Ungern, tar över som ägare efter sommaren.

Under de senaste åren har Doggy, med varumärken inom katt- och hundmat som Doggy, Mjau och Bozita, ökat sin försäljning kraftigt i flera länder.
Därför anser ägaren, investmentbolaget ND group, att det nu är rätt tillfälle att sälja bolaget och casha in.

Ny ägare blir Partner in pet food, PPF, som från sitt huvudkontor i Ungern har produktion på nio platser i Europa och säljer via drygt 250 storkunder i Europa.
Nu utvidgar man sin produktion genom att köpa Doggy som arbetar i Sverige, Tyskland och Polen och även exporterar till bland annat Ryssland. Doggy omsätter idag cirka 600 miljoner kr.

Ägarna ND group har en tid erbjudit bolaget till försäljning och fått flera företag intresserade av ett köp. Det är den processen som nu landar i att Doggy blir ungerskt.
– Vi är väldigt tacksamma för våra år tillsammans med NDX Group, vars investeringar i både produktion och varumärken har förädlat vår produktportfölj ytterligare och skapat fin tillväxt. Nu ser vi fram emot nästa steg på resan, tillsammans med våra nya ägare, säger Doggys vd Magnus Sjösten.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil