Dumleklubban gör comeback i maj

Dumleklubban gör comeback i maj
Sörjd, saknad – och snart tillbaka. Nu väljer Fazer att relansera Dumleklubban. Foto: Pressbild Fazer
Fazer gör nu en relansering av Dumleklubban, en produkt man upphörde med tillverkningen av under 2021 men som man nu väljer att börja tillverka igen.

Fazer gör nu en relansering av Dumleklubban, en produkt man upphörde med tillverkningen av under 2021 men som man nu väljer att börja tillverka igen.

Förra året meddelade Fazer att man skulle sluta tillverka Dumleklubban, en populär produkt som funnits på marknaden i mer än 60 år.
Nu återkommer Dumleklubban sedan Fazer skapat en ny produktionslösning.

Dumleklubban återvänder därmed till sina nordiska marknader men vid olika tidpunkter.
För svensk del är Dumleklubban tillbaka för försäljning under maj 2022.

Fazer sade, när tillverkningen upphörde, att man skulle söka lösningar för att ta upp produktionen igen.
– Vid den tidpunkten fanns det ingen lösning på hur vi skulle kunna fortsätta tillverkningen av Dumleklubban och stod inför det enda alternativet att upphöra med produktionen då maskinen krävde allt fler reparationer, säger Malin Lindqvist hos Fazer konfektyr.

– Vi har nu lyckats hitta den expertis som behövs för att förlänga maskinens livslängd och efter ett dedikerat arbete kan vi bibehålla den unika smak och konsistens som Dumleklubban är känd för. Det är därför med stor glädje vi kan meddela att Dumleklubban är tillbaka i Dumle-familjen igen till våren, tillägger Lindqvist.

Dumle har sina rötter i Sverige där Mazetti år 1945 producerade den första platta klubban som år 1960 fick namnet Dumle. Fazer köpte upp Mazetti 1975 och Dumle blev en del av Fazers varumärkesportfölj. Varumärket blev betydelsefullt på 80-talet med lanseringen av Dumlekolan. 
I dag är Dumle ett av de mest populära kolavarumärkena i Norden och säljs i över 30 länder runt om i världen.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil