Pizza populär rätt under hela pandemin

Pizza populär rätt under hela pandemin
Foto: Arla
En av fyra har ändrat matvanor under pandemin och uppenbarligen har många valt pizza. Försäljningen av pizzaost har ökat 30 procent senaste året.

En av fyra har ändrat matvanor under pandemin och uppenbarligen har många valt pizza. Försäljningen av pizzaost har ökat 30 procent senaste året.

I en undersökning från Arla uppger en av fyra att de har ändrat sina matvanor under pandemin och fler anser sig ha mer tid att laga middag.
Samtidigt har, hos Arla, intresset för recept på pizzadeg ökat med 251 procent jämfört med föregående år och försäljningen av riven mozzarella och pizzaost med 30 procent under året.

– Att allt fler lagar mat från grunden verkar ha varit en stor trend under pandemin, något som blivit väldigt tydligt på våra receptsidor där trafiken ökat rejält, konstaterar Karin Granlund som är ansvarig för matinspiration hos Arla.
– Att just pizza skulle ligga i toppen trodde vi faktiskt inte, men det verkar som att vi svenskar tycker om en lagom utmaning, tillägger hon.

Det är inte bara receptet på pizzadeg som ökat under pandemin. Försäljningen av Arlas rivna mozzarella och pizzaost har också ökat med 30 procent jämfört med föregående år.
– Vår rivna mozzarella har blivit en storfavorit i svenska hushåll och toppar faktiskt försäljningen i butik just nu. Tittar vi bara på försäljningen av riven mozzarella och pizzaost har vi under det senaste året sålt ungefär en halv miljon fler förpackningar än året innan, berättar Helena Lindhé Permander, varumärkesansvarig för matlagningsost hos Arla.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Norska Posten testar paketrobot

Nu testar norska Posten självkörande robotar som hämtar varor och även levererar dem. Första delen i projektet är ett test i fyra veckor.

”Julhandeln blir oerhört viktig”

Det är fortsatt dyster framtidstro hos svenska handlare och Svensk handel ser nu julhandeln som ”oerhört viktig” för utvecklingen framöver.

Lidingö centrum skapar yta för fler

Det blir stora förändringar i Lidingö centrum under början av nästa år och ambitionen är att skapa större ytor totalt och ge plats åt fler.

”Det finns ingen gratis frakt”

”Det finns ingen gratis frakt”, skriver LO-förbundet Transport och uppmanar alla att välja alternativ som är bra för individ och miljö.

Vi handlar mer under Black Week

Klarna konstaterar, efter de första dagarna av Black Week, att man kan se en försäljningsökning på ungefär 4 procent jämfört med förra året.

Nyinvigning hos Coop i Norrköping

Coop öppnar nu Norrköpings första Stora Coop. Det handlar om Coop risängen som nu är nyinvigd som stormarknad, med stora ambitioner.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil