Stark ökning av lösgodisförsäljning

Stark ökning av lösgodisförsäljning
Henri de Sauvage Nolting. Foto: Cloetta
Cloetta redovisar en ökad försäljning av lösgodis med hela 21,6 procent tredje kvartalet i år. Man visar även en kraftigt ökad vinst samma kvartal.

Cloetta redovisar en ökad försäljning av lösgodis med hela 21,6 procent tredje kvartalet i år. Man visar även en kraftigt ökad vinst samma kvartal.

En vinst före skatt som tar sig från 63 miljoner kr tredje kvartalet i fjol till 178 miljoner kr motsvarande kvartal i år.
Och som en del av förklaringen en försäljning av lösgodis som ökar med imponerande 21,6 procent under tredje kvartalet.

Siffror som hör ihop när Cloetta lämnar sin kvartalsredovisning där vi även noterar att omsättningen i koncernen ökar med 6,2 procent och landar på 1,6 miljarder kr under kvartalet.

– Samtidigt som vi fortsätter att uppleva en stark efterfrågan på våra produkter, står vi också inför ökade kostnader och problem med leverantörskedjorna, skriver vd Henri de Sauvage Nolting i kvartalsrapporten.
– Insatskostnader ökar inklusive kostnaderna för råvaror, förpackningar, transporter och energi, tillägger han och visar att inte ens en godis-vd tycker att allt alltid är gott.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil