Obemannade butiker väl coronaberedda

Obemannade butiker väl coronaberedda
Foto: Mostphotos

De obemannade butikerna har redan den teknik som krävs för att övervaka att reglerna kring maxantal samtidiga besökare följs i deras butiker.

Det är Convenience stores news som dykt ner i situationen för de alltfler obemannade butiker som växer upp landet runt.
Frågan är hur de nu klarar de skärpta krav om maxantal samtidiga besökare som kommit i följden av den nya pandemilagen.

”Ganska bra”, blir svaret. Hos Lifvs berättar Petter Andersson för sajten att man informerar på skärmar och i övrig kundinformation om max antal kunder som får vara inne i butiken samtidigt.

– Vi har också tekniskt stöd för att säkerställa att reglerna efterlevs, dels i form av kameraövervakning och dels genom att vårt system kan känna av antalet samtidiga kunder i butik. Det kräver inga tekniska förändringar från vår sida, och reglerna ligger inte långt ifrån de riktlinjer vi redan tillämpat sedan tidigare, säger Andersson till sajten.

Konkurrenten Automat informerar kunderna i sina entréer och har kameror med tvåvägsljud för att kunna säga till när kundantalet stiger över det tillåtna.
Dessutom har man i vissa butiker personräknare som håller koll och som även kan programmeras att larma om butiken når maxantalet.

Dela på:

Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på linkedin
LinkedIn

Annons

Anmäl dig till vårt omåttligt populära nyhetsbrev.

powered by Typeform
Vegetariskt bacon nysatsning av Tulip

Vegetariskt bacon nysatsning av Tulip

Danish crown foods Sweden lanserar vegetariskt bacon, gjort på potatis och ärtor och en del av företagets klimatmål och vilja till bredare sortiment.

Snällare och godare ledare med en hund?

Snällare och godare ledare med en hund?

Royal canin, som tillverkar hundmat, hälsar Joe Biden välkommen till Vita huset – men utan de politiska undertonerna. Det handlar om Champ och Major…

Osäker kunskap om val av hälsosam mat

Osäker kunskap om val av hälsosam mat

En undersökning Brödinstitutet låtit göra visar att många är osäkra och har dålig kunskap om vilken mat som egentligen är hälsosam och klimatsmart.

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

4,5 miljoner kr till Bris från Circle K

Tre kampanjer under 2020 och ett gott resultat. Circle K kan nu tillsammans med sina kunder lämna över drygt 4,5 miljoner insamlade kronor till Bris.

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

Ursäkta att det går långsamt...

VI VÄXER

och arbetar ständigt med att göra er upplevelse bättre och snabbare.