Förändringar i Pauligs koncernledning

Lenita Ingelin och Henrik Samuelson Paulig | Foto Paulig
Lästid: < 1 minut
Paulig genomför förändringar i koncernledningen som en del av en större organisationsförändring där två affärsområden slås samman till ett. Tidigare VD för Santa Maria, Henrik Samuelson, tar sig an rollen som Senior Vice President (SVP) för det globala affärsområdet Customer Brands, medan Lenita Ingelin blir ny SVP för det globala affärsområdet Branded samt ny VD för Santa Maria AB.

Lenita Ingelin har en lång och gedigen erfarenhet inom Paulig, där hon har arbetat i olika roller i över ett decennium. Hon har även erfarenhet från Unilever. I sin senaste roll var hon SVP för affärsområdet Finland och Baltikum. Lenita, som är baserad i Stockholm, ser fram emot att leda det nya affärsområdet Branded och fortsätta utveckla starka varumärken som Santa Maria, Risenta och Paulig.

”Vår starka varumärkesportfölj med Santa Maria, Risenta och Paulig på den nordiska och baltiska marknaden är en solid grund för fortsatt tillväxt och innovation. Tillsammans med vårt engagerade team ser jag fram emot att förverkliga vår nya strategi och fortsätta skapa stark och lönsam kategoritillväxt tillsammans med våra kunder,” säger Lenita Ingelin.

Henrik Samuelson, som tidigare var SVP för affärsområdet Skandinavien och Centraleuropa samt VD för Santa Maria, fortsätter sin resa inom Paulig som SVP för det globala affärsområdet Customer Brands. Med en gedigen bakgrund inom livsmedelsbranschen från bland annat Paulig, Orkla och Unilever, är Henrik väl förberedd att leda detta snabbt växande affärsområde.

”Jag ser fram emot att fortsätta min resa inom Paulig och leda Customer Brands, en snabbväxande, global verksamhet. I nära samarbete med våra kunder och ett dedikerat team ska vi fortsätta utveckla kategorierna och identifiera nya tillväxtmöjligheter,” säger Henrik Samuelson.

Pauligs ambition är att bli ett av de snabbast växande lönsamma livsmedelsföretagen i Europa och en hållbar föregångare i branschen. För att uppnå detta och accelerera tillväxten har Paulig förnyat sin strategi, med kunder och konsumenter i fokus, och anpassade under våren företagets organisationsstruktur till den nya tillväxtstrategin.

Den nya organisationsstrukturen gäller från och med den 1 juni 2024.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil