Fortsatt tillväxt för hela Axfood

Foto Pressbild
En ökad kundtillströmning gör att tillväxten fortsätter för Afood. ”Axfood bibehåller momentum”, konstaterar koncernchefen Klas Balkow.

Det fortsätter att gå bra för Axfood. När man rapporterar andra kvartalet 2023 handlar det om ”en mycket hög tillväxt med en stabil lönsamhet, och fortsatte stärka positionen inom samtliga marknadssegment”, konstaterar koncernen.

Framförallt Willys men även Hemköp presterar bättre än marknaden i snitt.

– Kvartalet har präglats av ett stort fokus på prisvärde och en ökad aktivitetsnivå på marknaden. I detta marknadsklimat bibehåller Axfood momentum med en detaljhandelstillväxt som var hela 17 procent under andra kvartalet, att jämföra med marknadens 9 procent, konstaterar koncernchefen Klas Balkow.

– Genom ökad kundtillströmning och högre volymer upprätthöll vi en mycket hög tillväxt trots att inflationstakten minskat väsentligt. Det är tydligt att vi med våra olika koncept står starka i en marknad där prisvärde blivit allt viktigare, tillägger han.

Den utvecklingen vill Balkow se fortsätta, naturligtvis;

– Vi fortsätter hålla en hög utvecklingstakt inom alla delar av Axfood och det pågår just nu ett flertal stora och koncerngemensamma projekt för att ytterligare stärka konkurrenskraften på sikt, slår Balkow fast.

– Vi har siktet inställt på att fortsätta utmana och vidareutveckla vår koncern för att skapa ett ännu starkare erbjudande av prisvärd, bra och hållbar mat till alla våra kunder.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil