Fullt lager – Utköpt för 126 kronor

Varumärket Paolos
Paolo Roberto är utköpt från sitt varumärke ”Paolos” – för 126 kronor. Kvar står Evanoff Group som äger varumärket med varor ingen vill ha.

Sedan Paolo Roberto torsdag i förra veckan greps av polisen, avslöjad med att ha köpt sex, har alla de samarbeten inom mat och handel han haft avbrutits.
Nu har han köpts ut från varumärket ”Paolos” som säljs av Evanoff Group AB.

126 kronor blev Paolo Robertos ersättning – 1 kr per aktie han hade i företaget – när vd Dani Evanoff omedelbart ville avsluta samarbetet.
– Jag trodde inte att det var sant när jag fick höra vad som hänt. Vi var alla chockade och besvikna, säger vd:n Dani Evanoff till Aftonbladet.
– Nu känner jag också en ilska. Det är så många som drabbas av det som han har gjort.

Redan dagen efter avslöjandet om Robertos brott beslutade Evanoff Group att omedelbart avsluta samarbetet.
Nu står man istället med 100.000-tals förpackningar med sådant som pasta, krossade tomater, pizzabottnar och annat i varumärket ”Paolos” namn.

– Det finns ingen verksamhet alls i bolaget längre, men det finns ett enormt lager av varor som ingen vill ha.
– Många säger att de inte vill befatta sig med produkterna, och jag har full respekt för den inställningen, säger Evanoff till Aftonbladet.
– Men samtidigt står vi här med massor av grejer som vi kan tvingas att förstöra. Det går emot allt vi står för när det gäller matsvinn.

För Evanoff Group handlar det även om en ekonomisk smäll om man skulle exempelvis skänka bort hela lagret.
– Jag kan känna så här: Vore det verkligen rimligt? Det här handlar om vad en enskild individ har gjort, ska jag då ta hela jävla smällen för det här?
– Det är inget fel på produkterna, Paolo tjänar ingenting om vi säljer dem, påpekar Evanoff till AB.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Max lånar ut sin hållbarhetschef

Nu tar Max Burgers återanvändning ett steg till. I ett nytt utspel lovar man konkurrenterna att få låna Max hållbarhetschef, Kaj Török.

Nykomling blev årets uppfödare

När Kronfågel korade Årets uppfödare 2022 hamnade priset hos Anette och Per Henningsson på Backa gård, uppfödare sedan fyra år.

Coop lanserar nytt matkassekoncept

Coop lanserar en ny matkasse där man kan köpa veckans middagar och komplettera med varor ur hela butikens sortiment, utan bindningstider.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil