GroGro lanserar ny havregröt

Malin Bruset grundaren av GroGro | Foto Pressbild
GroGro tar nästa steg i sitt sortiment genom att introducera en tredje havregröt med en spännande kombination av smaker. Den nya gröten, med persika, äpple, torkad aprikos, kokosmjölk och kanel, är en krämig smakbomb som har blivit en favorit hos både föräldrar och barn.

Grundaren av GroGro, Malin Bruset, berättar att det lilla utbudet av högkvalitativ och smakrik barnmat var en stor inspirationskälla för att skapa företaget. Genom GroGro vill man erbjuda föräldrar och barn ett gott och ekologiskt alternativ till hemlagad mat.

GroGro fokuserar på att förändra framtiden för barnmat genom att erbjuda högkvalitativ, färsk och ekologisk mat. Den nya havregröten är en del av denna strävan och ger barn möjlighet att utforska mat genom alla sina sinnen, med en smakupplevelse som engagerar och stimulerar.

Barns smakutveckling är en viktig del av deras hälsa och välmående. Genom att introducera olika smaker tidigt kan man främja en varierad kost och bygga upp en mångsidig smakrepertoar. GroGro uppmuntrar föräldrar att ha tålamod under barnets neofobi-fas, då de naturligt är rädda för nya smaker, och fortsätta erbjuda varierad mat för att stödja deras smakutveckling.

Den nya havregröten är en del av GroGros målsättning att erbjuda barn utsökt mat full av näring, samtidigt som man främjar en mångsidig smakutveckling. Produkten är prissatt till 29,90 kr och kommer att finnas tillgänglig i utvalda butiker från och med lanseringsdatumet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil