Stabilt första kvartal för Axfood-koncernen

Stabilt första kvartal för Axfood-koncernen
Huvudkontoret för Axfood som levererar vad man kallar ”ett stabilt första kvartal”. Foto: Pressbild Gustav Kaiser
Axfood levererar vad man kallar ett stabilt första kvartal 2021 med tillväxt och ökad vinst även i skuggan av den pågående coronapandemin.

Axfood levererar vad man kallar ett stabilt första kvartal 2021 med tillväxt och ökad vinst även i skuggan av den pågående coronapandemin.

Willys-kedjan och Hemköps franchisebutiker fortsatte att växa mer än marknaden och Dagab uppvisade återigen en imponerande produktivitet, skriver Axfood i sin kvartalsrapport.
Samtidigt fortsätter satsningar för att utveckla verksamheten och stora steg har tagits inom hållbarhetsområdet, tillägger man.

– Axfood fick en stabil start på det nya året men butiksomsättningstillväxten om 2,4 procent var av förklarliga skäl betydligt lägre än tidigare kvartal. Drygt ett år in i pandemin har vi börjat möta höga jämförelsetal, konstaterar koncernchefen Klas Balkow.

E-handeln är i sammanhanget en stor plusfaktor för Axfood.
– Vår e-handelsförsäljning mot konsument fortsätter växa snabbt, och under kvartalet var tillväxten hela 139 procent. Vi har mycket på gång inom alla delar av Axfoodfamiljen för att utveckla vår verksamhet för framtiden, summerar Balkow.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil