”Handla billigare när matpriserna stiger”

Pressbild: Josefin Fridstrand Sverigechef,, Matsmart
Matsmart listar bästa tipsen om hur konsumenter kan minska kostnaderna när priserna stiger. Det handlar, förstås, om olika sätt att bli mer matsmart…

Matsmarts affärsmodell är, som bekant, att köpa upp varulager som är på väg att slängas för att datum snart går ut, designen är fel, varan är av utgående modell och så vidare, för att sedan sälja varorna på nätet till priser under varans ordinarie pris.

Nu står vi i en – för många av oss – ovan situation där matpriserna skjuter i höjden, varuleveranser har problem och energi- och drivmedelspriser stiger.
Då ser Matsmart nya affärsmöjligheter och pekar bland annat på hur e-mathandeln minskat första kvartalet samtidigt som företagets egen försäljning ökat.

– Svenskarna har blivit mer medvetna om sina livsmedelskostnader under våren. De som tidigare inte behövt tänka så mycket på vad de spenderar på mat behöver nu se över hur de handlar för att inte kostnaderna ska springa iväg, säger Matsmarts Norden-chef Josefin Fridstrand. 
– Många som även tidigare haft svårt att få ekonomin att gå ihop har tyvärr fått det ännu tuffare. Det är en svår situation som påverkar vårt vardagsliv, tillägger hon.

– Vi på Matsmart ser oss själva som experter på att handla smart, utan att behöva rucka på hållbarhet och kvalitet. Därför har vi listat våra bästa tips på hur man kan styra upp sina inköp för att hålla matkostnaderna nere, säger Josefin Fridstrand. 

Matsmarts sex tips för lägre matutgifter
Ät mer växtbaserat – för planeten och för plånboken.
Planera i god tid. 
Var flexibel och håll ögonen öppna för klipp. 
Ät upp det du köper. 
Handla online. 
Håll koll på förpackningsstorlekarna. 

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

Annonser

NYHETER TILL DIN E-POST

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil