Handlarna mer teknik- inriktade än kunderna

Handlarna är bättre på teknik | Foto MostPhotos
Kunderna är mindre intresserade än handlarna av ny teknik. En undersökning indikerar att handlarna kanske tänker mer teknik än kundnytta då och då.

Många svenska handlare säger sig uppleva stress i sin iver att introducera smart teknik för att säkra kunderna och förbättra kundupplevelsen.
Men kunderna är mer reserverade än handlaren inför tekniken – och frågan är då om handlare implementerar ny teknik mer för sakens skull än för kundnyttans?

Betalningsplattformen Adyens senaste retailbarometer indikerar att det är så.
– Digitala lösningar erbjuder enorma möjligheter för handlare. Det är dock viktigt att alltid utgå från kundernas perspektiv, påpekar Adyens vd för Norden och Baltikum, Tobias Lindh. 

– Det många gör fel idag är att de i första hand tittar på vilka tekniska lösningar som finns tillgängliga och sedan skaffar sig något som ser bra ut på papper, men som för just den butikens kunder inte alls är relevant. Det ger motsatt effekt snarare än förbättrar affären, anser Lindh och exemplifierar;
– Ingen vill idag behöva ladda ner ännu en app eller få ett nytt medlemskort att hålla rätt på, när alla former av kundklubbar kan kopplas direkt till betalkortet.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Inga skolungdomar släpps in skoltid

Skolungdomar är inte längre välkomna hos Coop i Bengtsfors efter återkommande snatterier. Butikens ledning ser sig nödgad att ta beslutet.

Arla räddar tre ton mat om dagen

Arla har räddat närmare 1 800 ton mat sedan början av 2021 och inför Internationella matsvinnsdagen vill man nu sporra fler att minska svinnet.

Svenska kaffekedjan Fogarolli prisad

Fogarolli har tilldelats ”Special Award for Resilience” vid European Franchise Awards 2022, ett av fem priser som delades ut under galan i Bryssel.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil