Hjärtats förslag senap à la calvados

Hjärtats förslag senap à la calvados
Så här ser årets julsortiment ut hos Apotek hjärtat. Foto: Pressbild
Apotek hjärtat presenterar sitt julsortiment för 2021 och där ingår årets senap som får smak av calvados samt ”vinteräpplen, mandelmassa och vanilj”.

Apotek hjärtat presenterar sitt julsortiment för 2021 och där ingår årets senap som får smak av calvados samt ”vinteräpplen, mandelmassa och vanilj”.

Apotek hjärtats julsortiment med klassiska produkter som glöggkrydda, svensk blomsterhonung och marmelad med smak av apelsin och saffran får även i år sällskap av några välsmakande nyheter, skriver Icas apotek i en pressrelease.

Det handlar om ett svart te med smakinspiration från julklassikern skumtomte samt dragerade saffransmandlar med vit choklad och mjölkchoklad gör det befintliga sortimentet sällskap på hyllorna.
Årets senap får smak av calvados, med toner av vinteräpplen, mandelmassa och vanilj.

– Varje år har vi som ambition att kombinera våra traditionsenliga julprodukter med några spännande nytillskott. Vi lever med julen året om och tittar på trender och nya smakbilder. Utöver vår klassiska senap tar vi varje år fram en ny variant, och årets senap med smak av calvados kombinerar toner av vinteräpplen, mandelmassa och vanilj, säger Linda Senning, produktchef hos Apotek hjärtat.

Julsortimentet finns tillgängligt på apotekhjartat.se och på samtliga apotek (med undantag för apotek i anslutning till ICA Maxi) från och med den 25 oktober 2021.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

LinkedIn
Facebook
Twitter
E-post

SWAJP Annonser

Från Sverige får kritik för reklam

Lantägg och Svenskmärkning får kritik för att man vilselett konsumenter när det gäller förhållandena för hönsen bakom de aktuella äggen.

Katt- och hundmat toppar krympflation

Kattmat, hundmat och smör. Det är produkter som i högre grad än andra ägnar sig åt krympflation, alltså minskar storleken men inte priset.

Ahlgrens bilar får ny design

Klassiska godiset Ahlgrens bilar fyller 70 år och får i samband med det en ny design samtidigt som påsen blir till hälften gjord av växtbaserad plast.

Nudging ska öka ekoförsäljningen

Under oktober ska ett antal utvalda Ica-butiker arbeta med nudging för att den vägen öka försäljningen av ekologiska varor.

Dålig kunskap om hur mat produceras

Enligt en Sifo-undersökning gjord på uppdrag av Skånemejerier har majoriteten av de tillfrågade personerna låg kunskap om hur mat produceras.

Coop fortsätter sänka för medlemmar

Under fyra veckor med start 2 oktober fortsätter Coop satsningen på sina snart fyra miljoner medlemmar. Ett 70-tal varor får sänkt pris.

PRENUMERERA PÅ VARDAGLIGA NYHETER TILL DIN E-POST.

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil