Ica gjorde reklam – för Lidl

En riktigt rejäl miss? Det kan man väl säga. Ica gjorde en riktig tabbe i reklam och marknadsförde, förstås av misstag, Lidls tesort. Branschjätten tog det dock med ett leende och replikerade på Facebook.

”Gör som Ica – köp ditt te hos Lidl”, skojar den tyskägda livsmedelsutmanaren och det kan man göra med gott samvete.
Bakgrunden är en miss hos Ica i reklamen där man marknadsfört Lidls tesort vilket Lidl förstås snabbt uppmärksammade.

Lidl lade ut en bild på sin Facebook-sida där man kunde se hur Ica utanför sin butik i Sigtuna satt upp en reklamskylt med budskapet ”Vi gör Sigtuna godare”.
Det gör man uppenbarligen med nybakade croissanter och en nybryggd kopp te, vilken dessvärre alltså kom från Lidl…

Ica tog dock händelsen med humor och en klackspark och lade snabbt ut ett svar (bilden) på Facebook.
”Hej Lidl! Ert te smakade gott, och blev fint på bild. Hoppas ni gillar vårt lika mycket. /Vännerna på Ica”, skriver Ica där.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

CBS öppnar sin tredje Coop Mini

Coop butiker & stormarknader, CBS, inviger på fredag sin tredje obemannade butik. Denna Coop Mini öppnar i Gåvsta nordost om Uppsala.

Apotea ska växa så in i Norden

Det är Norden nästa som gäller för nätapoteket Apotea som ska växa via investeringar i norska och finska nätapotek framöver.

Reakunder håller hårdare i plånboken

Mest svart för Black Friday, Black Week och Black November. Entydiga uppgifter visar att svenska konsumenter håller hårt i plånboken trots rabatter.

Cellodlad kyckling godkänd i USA

Cellodlat kycklingkött är godkänt i USA och bland innovationer i övrigt kommer ett besked om inomhusodlat vete från ett företag i Berlin.

Gör julkulor av egna produkter

Varumärket Eldorado väljer nu att göra julkulor i glas i form av fyra av sina egna produkter och sälja i paket där alla fyra kulor/produkter ingår.

Tre av fem skär ner på julmaten

Inflationen slår hårt mot julbordet. Tre av fem kommer att skära ned på julmaten, enligt Livsmedelsföretagens färska julundersökning.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil