Ikea öppnar fyra nya i Stockholm

Ikea vill satsa mer på storstadskunderna och komma närmare dem. För Stockholm innebär det att Ikea på fem år investerar 1,7 miljarder kr och öppnar fyra nya butiker.

Inredningsjätten Ikea har varit tydlig med att man vill satsa på storstadskunderna.
Ett av sätten att åstadkomma det har varit nya cityvaruhus vilket exempelvis såväl Moskva som Paris fick under 2019.

Nu kommer en Stockholms-satsning från Ingvar Kamprads arvtagare där man totalt investerar 1,7 miljarder kr i Stockholmsregionen under en femårsperiod.
För pengarna ska fyra nya butiker öppnas och det stora målet är att nå fler unga människor, en ny generation kunder.

– Ikea är på en globalt omfattande och ambitiös resa mot att skapa ett mer prisvärt, tillgängligt och hållbart Ikea, och med denna satsning kommer Stockholm ligga i framkant av det nya och framtida Ikea, säger Ikeas svenska landschef Lena Herder i en kommentar.

Lokaliseringen av de fyra nya butikerna är ännu inte offentliggjorda men butikerna ska bli mindre i storlek än de klassiska Ikea-varuhusen. 500 nya anställda ska rekryteras.
Stockholm var 1965 platsen för Ikeas första varuhus utanför Älmhult och 1993 kom varuhuset i Barkarby.
Ikea kök invigdes 2016 centralt i Stockholm på Regeringsgatan 65.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Greenfood och Agtira ökar produktionen

Gurkor som kan säljas direkt efter de plockats från plantan. En oslagbart färsk produkt som producerats på ett hållbart sätt helt med minimal vattenförbrukning.

EVENT: Mariestads satsar mer hållbart

Svenskodlad malt – lyfts först på Scandic. Under 2022 startade Spendrups ett nytt samarbete med Lantmännen, där maltkorn har odlats enligt odlingsprogrammet Klimat & Natur.

Fontana är en av Sveriges bästa

Efter årets medarbetarundersökningar kan Fontana för sjätte året i rad fira certifieringen och titulera sig Great Place To Work®

Vi förändrar påskfirandet

Billigare mat, bättre planering och färre rätter på påskbuffén – så kommer svenskarnas påskfirande se ut, när åtta av tio förändrar sitt firande med anledning av ökade matkostnader.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil