Köper växtbaserade matkasseföretaget

Köper växtbaserade matkasseföretaget
Foto: Kale United
Kale United stärker sin position på den veganska livsmedelsmarknaden genom att köpa Enkla kassen. En växtbaserad matkasse breddar Kale Uniteds utbud.

Kale United stärker sin position på den veganska livsmedelsmarknaden genom att köpa Enkla kassen. En växtbaserad matkasse breddar Kale Uniteds utbud.

Kale United växer efter förvärvet av verksamheten för den växtbaserade matkasseleverantören Enkla Kassen.
Tillskottet ska aktivera distributionskedjan hos koncernens tidigare bolag Kale Foods och restaurangerna under Planticize. En snabb svensk expansion ska följas av en snar internationalisering.
Så ser planen ut för veganska hårdsatsande Kale United.

Efter att ha utvärderat alla aktörer inom matkassar gör Kale United bedömningen att Enkla Kassen var den leverantör som bäst motsvarade förväntningarna på hållbar affärsutveckling, värdegrund och kundunderlag, skriver företaget i en pressrelease.

– Med Enkla kassens fokus på snabblagad växtbaserad vardagsmat och smarta logistikkedjor har företaget stor tillväxtpotential och goda möjligheter att expandera globalt. Enkla Kassen sällar sig till Kale Uniteds företagsportfölj som innehåller bolag som Bärta, Astrid & aporna, Mycorena, Heura Foods med flera, slår man fast.

Planen är nu att bredda affärsverksamheten och därefter introducera Enkla kassen utomlands. De första prioriteringarna för Enkla kassen är att tillsätta en ny ledningsgrupp och vd för att möjliggöra en ny expansiv fas.
Förvärvet ska också möjliggöra snabb tillväxt av tjänsten genom ett kapitaltillskott från den nya ägaren.

Dela denna nyhet i dina sociala medier eller via e-post:

Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på facebook
Facebook
Dela på twitter
Twitter
Dela på email
E-post

SWAJP Annonser

Pengar att spara på mindre svinn

I ekonomiskt svårare tider är minskat matsvinn inte bara positiv för miljön utan även för den egna plånboken, påpekar Danone och Too good to go.

Lämnar råd inför stora matsvinnsdagen

Tyska Hellofresh ansluter sig till dem som uppmärksammar internationella matsvinnsdagen denna torsdag och lämnar sina råd för minskat matsvinn.

Stor majoritet vill ha skolmjölken kvar

Franskägda Skånemejerier har gjort en undersökning bland skånska föräldrar, vilken visar att en stor majoritet av dem vill ha skolmjölken kvar.

Genererar pengar även till Skåne

Köpenhamns flygplats genererar 14,4 miljarder kr i samhällsekonomisk vinst för Region Skåne och skapar jobb och ekonomisk tillväxt, enligt ny rapport.

NYHETER VARJE VARDAG I DIN MOBIL?

Vi behandlar självklart era uppgifter enligt GDPR. Genom att bli prenumerant accepterar du vår personuppgiftspolicy. Läs mer här. Du kan avsluta prenumerationen när du vill.

Följ BUTIKSTRENDER PÅ SOCIALA MEDIER

Dela oss på

Dela på facebook
Facebook
Dela på linkedin
LinkedIn
Dela på email
E-Post

08 – 121 514 56

info@butikstrender.se

Trend Publishing Scandinavia AB

Ansvarig utgivare: Dunia Jamil